Nagyon megy: Airbnb
2008-ban indították el, és hamarosan világsiker lett az airbnb, amely ma már hatalmas szeletet hasít ki a szálláshelyek piacából. Igaz, sok helyütt konkurensei a betiltásáért küzdenek, és azzal érvelnek, hogy nincsenek a működtetésére megfelelő jogi szabályok. Istenes Mária Éva, az Ingatlankiadasok.hu internetes portál szerkesztője, airbnb-szakértő ezzel kapcsolatban elmondta, annyira sikeres ez a szálláshelyforma, hogy csak Budapesten immár 4500 lakást kínálnak ily módon, és egy hónapban átlagosan 28 vendégéjszakát könyvelhetnek el a közösségi alapon működő lakáskiadók. Többek között azért is emelkedik ilyen „brutális” módon a foglalások száma fővárosunkban, mert már a Booking.com-on keresztül is foglalhatók a szálláshelyek (15 százalékos jutalékért).
Az airbnb-átlagár mostanában 50 euró/éjszaka/fő, és, mutatott rá a szakértő, egyáltalán ne gondolják a szállodások, hogy ezekre a magánszállásokra a hátizsákos, stopos turisták érkeznek, hanem inkább azok, akik korábban szállodákba vagy más, kisebb szálláshelyekre foglaltak szobát. Még egy elgondolkoztató adatot hallottunk: az előzetes becslések szerint 2025-re már 300 milliárd dolláros bevételt hoz a világban (és vesz el a szállodáktól) ez a speciális szállásfoglalási ágazat.
Nagyot szól: kiszállítás, online portál
A legnagyobb magyar vendéglátói céges sikersztori egy közgázkollégiumi szobából indult világ körüli hódító útjára, 2014 végén azonban mégis eladták az ötlet kitalálói, megvalósítói és tulajdonosai, és valami egész másba fogtak. A Netpincér egyik alapítója, Perger Péter, az OpenGastro tulajdonosa, optimalizálási szakértő vendégeinknek elmesélte, onnan indult az egész, hogy pizzát akartak rendelni a koleszba, de nem volt honnan. Rádöbbentek, az éttermek nem igazán nyújtanak vendégbarát szolgáltatást e téren – ezen kellene sürgősen változtatni.
A tudatos marketingstratégia még messze volt: a vendéglátósok elavult módon kínálták ételeiket, italaikat elvitelre, ezért az ötletgazdák úgy döntöttek, hogy magukra vállalják ezt a feladatot, ráadásul nem horrorjutalékért cserébe; mindössze öt százalékot kértek a hozzájuk csatlakozóktól. Új vállalkozásuk pedig egy kicsit a régi konkurenciája, hiszen ismét abból indultak ki, hogy az éttermi szektornál valami nem működik jól: az online megjelenésről van szó. Tulajdonképpen online Bevlo-kirakatot terveznek, működtetnek annak érdekében, hogy az éttermesnek ne kelljen folyton designerhez és IT-szakemberhez fordulnia.
Nagy jövő előtt áll: mobilpénztárca
Nincs mese, 2015 a mobilfizetés áttörésének éve a világban: az Apple már bevezette mobilfizetési szolgáltatásait, a Samsung éppen most zárkózik fel hozzá, és a Google sem akar ki-, illetve lemaradni a jóból. Bár tény, ma még ezt a fizetőeszközt mindössze az okostelefon-tulajdonosok egyharmada használja, éttermekben, szállodákban pedig mindössze hét százalékuk alkalmazza a szükséges applikációt. Ám, mint azt Bíró Tamástól, a SenseNet tulajdonos-ügyvezetőjétől, a Barion-pénztárca feltalálójától hallhattuk, hamarosan többmilliós lesz azok tábora, akik használják ezt a biztonságos és a szolgáltatók számára (egyelőre) idehaza ingyenes fizetőeszköz-megoldást.
Nagy megtakarítást hoz: Blue Technology masszázseljárás, Naturtex termékcsalád
Szenyán Zoltán, az Országos Egészségfejlesztő Kft. ügyvezetője új, felsőkategóriás masszázstechnológiát mutatott be a szállodás szakemberek részére, amely tízéves tapasztalatszerzésen, valamint tudományos módon meghatározott összetevőkön alapul. Olyan naturális anyagokat használ a Blue Technology csapata a masszázshoz, amelyek száz százalékban felszívódva hatnak az emberi szervezet működésére – ez teszi egyedivé és ezzel új, valamint törzsvendégkört generáló szolgáltatássá a vállalkozást.
Nagyon szép: Bevlo-megvalósítás
Sárkány Csilla és Vörös Virág belsőépítészeket, lakberendezőket (Bevlo Projekt) bízta meg a Prestige Hotel Budapest tulajdonosa, Mazen Al Ramahi a szálloda belső arculatának teljes kialakításával. A vintage stílust választották, és ehhez a kecskeméti székhelyű Bevlo Projekt által forgalmazott toptextileket és luxusminőségű tapétákat használták fel. A vintage tulajdonképpen egyfajta múltidézés, újraértelmezett klasszikus elemekkel: koptatott falfelületekkel, sok-sok bársony és ornamentális minták alkalmazásával.
Köszönet májusi klubtalálkozónk segítőinek:
A Prestige Hotel Budapestnek, amely a gyönyörű helyszínt biztosította, és ugyanott a Michelin-csillag-gyanús Costes Downtownnak a cateringért A Progastnak, a vendéglátószegmens professzoniális beszállítójának, amely a kávés percekről gondoskodott A Villányi Pálinkának, annak a toppárlatkészítő cégnek, amely Magyarbólyon főzi pálinkáit A tatai Hotel Gottwald egyik tulajdonosának, Gottewald Szilárdnak, aki nemrégiben borászatot alakított, és elhozta különleges ízvilágú tételeit A Rauch cégnek a Bio Trió italcsalád biztosításáért A Sugar Shopnak óriási sikert arató, különleges desszertjeiért És a Takács László vezette Ice Line-nak, mert jégszobra ismét szemet gyünyörködtetően különleges volt.
Forrás: Vendég&Hotel Online