Miért érdemes az idegenforgalmi pályát, az utazási szakmát választani?

Mert kis túlzással egy szakma mindenek felett - véli a szakma rejtélyes bloggere, Kreatur.

- Mint sokan mások, én is úgy gondoltam, hogy több végzettséggel, több esélyem lesz az életben, ami természetesen igaz is. Ha mindig van mit előhúzni a tarsolyból, akkor az életben is sikeresebb lehetsz. Van azonban egy terület, ami tapasztalataim alapján, másabb, mint az összes többi. Mondhatnám kis túlzással azt is, hogy egy szakma mindenekfelett. És ez pedig az utazási szakma, vagyis utazási irodai munkatársként dolgozni (mint utazásszervező, utazási tanácsadó, referens, utazási ügyintéző, stb.) És most természetesen egy kicsit elfogult is leszek, mert mégis a szakmámról beszélek - kezdi vallomását blogján a szerző.

Utazni mindenki szeret. Vannak, akik már kisgyerekként a szülők által bejárják a világot, és vannak, akik csak később, már felnőttként fedezik fel az épített és természeti értékeinket és csobbannak a különféle tengerek habjaiban. De ezek az élmények mindig hatással vannak ránk, melyek később alakítják és formálják személyiségünket. Azonban néha elég egy pillanat az utazásaink során, amikor megszületik az elhatározás, miszerint utazásokkal szeretnénk foglalkozni. Ekkor már tudjuk, hogy utazni jó, most már csak azt kell megtanulni, hogyan is tudunk jól utaztatni. Több lehetőségünk van, hogy ezen a területen dolgozhassunk, tanfolyamokon keresztül is lehet végzettséget szerezni, de főleg felsőfokú képesítés birtokában érdemes ebbe a szakmába bekerülni.

Fontos, hogy legalább angolul jól beszéljünk, mert ezt a legkisebb iroda is megköveteli. Ha mégsem megy a nyelv, akkor viszont valamit nagyon jól kell tudnunk, hogy egy-egy iroda lehetőséget lásson bennünk!

A szerző szerint az iskolapad csupán 5 % hasznos tudást ad, a többit a gyakorlatok alatt és élesben lehet elsajátítani. A tanárok is tankönyvből tanultak és nagy többségük sosem dolgozott ezen a területen, tehát az elméleti rész mellett a legfontosabb lesz majd a gyakorlat, ezen múlik majd minden. Fontos, hogy jó utazási irodát válasszunk gyakorlati helyünknek, mert akár ez lehet a későbbi első munkahelyünk is - hívja fel a figyelmet.

Komolyan kell venni a gyakorlati időt, nincs semmittevés, mert komolytalanná és alkalmatlanná válik a gyakornok a szakemberek előtt és marad a gyakorlati idő alatti katalógus-szelektálás, postára járás. Szerencsére sok iroda komolyan veszi a gyakorlati oktatást, és jó szakembereket akarnak "kinevelni", mert senkinek sem jó, ha hígul a szakma, ezt komolyan kell venni mindenkinek. És amennyiben sikerül a néhány év alatt kitanulni a szakmát, megszerezni a nyelvvizsgát használható nyelvtudással és még munkahelyet is találni, akkor kezdődik az "igazi utazás".

Első napokban, hetekben, hónapokban kell minél több tárgyi tudást magunkba szívni az irodában értékesített utakkal kapcsolatban. Mindig figyeljünk és tanuljuk meg, hogyan kell jól értékesíteni, hogyan kell egy ügyféllel, utassal beszélni és a szélsőséges helyzeteket is kezelni. Készüljünk fel, hogy aki az utazási szakmát választja, egy életet választ ezzel magának. Ezt nem lehet csak úgy félvállról csinálni, ezt szívvel lélekkel kell - szól a figyelmeztetés.

Nincs még egy szakma, ahol ennyi emberrel ilyen kapcsolatot tudnál kialakítani. Bárhová is megyünk az országban, egy-egy utazási irodába betérve mindig találkozhatunk ismerős hanggal vagy ismerős arccal és sokszor jó barátokkal is. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.