Az egyes közösségi csatornákon generált tartalom közvetlen képet ad majd a workshopok történéseiről, és a rendezvény után is elérhető lesz online. „Ez a Web 2.0 stratégiánk konzekvens folytatása” – hangsúlyozza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. – A multimédiás tartalom által nemcsak autentikus képet közvetíthetünk a vásár történéseiről, de hosszú távon is megörökítjük a 2012-es Germany Travel MartTM rendezvényt, illetve szélesebb körben népszerűsíthetjük a témát.”
Élő streaming és beszámolók
A lipcsei Porsche Werkben megrendezett nemzetközi sajtófórumot először közvetítik élőben: ez a streaming elsősorban azoknak a nemzetközi újságíróknak szól, akik nem tudnak eljönni Lipcsébe, mégis szeretnék követni a sajtófórumot. A közvetítés beépül a www.germany.travel/gtmlive sajtórészének aloldalába.
Az érdeklődők ezen felül a vásár teljes történéséről képet kapnak egy közösségi média-beszámoló által, amely multimédiás tartalmakat (képeket, videókat, audio-podcastokat) mutat a rendezvényről. A storify plattformon keresztül a DZT összefoglalja a multimédiás beszámolót, a kísérő szövegeket, a posztokat és a linkeket. Ezek a www.germany.travel/gtmlive aloldalába is beépülnek, így az érdeklődők központilag érhetik el a legfontosabb tartalmakat. A Twitter @gtm2012 csatornáján szintén megjelennek a GTM-mel kapcsolatos információk, a DZT már a rendezvény előtt is „csiripel” a releváns témákról. A hashtag a rendezvényhez: #gtm12.
A helymeghatározó közösségi hálózat, a Foursquare segítségével a DZT a lipcsei vásáron és a Porsche központban, a nemzetközi sajtófórum helyszínén is létesít bejelentkező pontokat. A check-in pontoknál a DZT tippeket és információkat helyez el a GTM-ről és saját magáról. A résztvevők ezeken a helyeken beléphetnek, megoszthatják közösségük tagjaival, hogy éppen hol tartózkodnak, és eközben fontos információkkal gazdagodnak.
A DZT-ről
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti idegenforgalmi testülete, székhelye Frankfurt am Mainban található. A DZT a Gazdasági és Technológiai Minisztérium (BMWi) megbízásából képviseli az úticél Németországot, minisztériumi támogatását a német Bundestag egyik határozata alapján kapja. A DZT stratégiákat és termékeket fejleszt és kommunikál, célja, hogy tovább építse a német utazási desztinációk pozitív imázsát, illetve támogassa a németországi turizmust. Ennek érdekében a DZT világszerte 30 külképviselettel rendelkezik.