A vasárnapi zárómeccset követően Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Központ (DZT) frankfurti vezetője a sporteseményt nagyon sikeresnek értékelte, egész évre előrevetítve a beutazó forgalom 10%-os növekedésével számol a vendégéjszakák tekintetében. Ha ez a prognózis beigazolódik Németország most először átlépné az 52 milliós határt. A foci vb előtt körülbelül 1 millióra becsülte a DZT az eseményre várható külföldi látogatók számát. A foci vb-re azonban kétszer ennyi néző érkezett, a 12 rendezőváros közül csupán Lipcse 183 ezer külföldi látogatót fogadott az egyhónapos esemény során, Nürnberget 265 ezer külföldi focirajongó kereste fel. Hedorfer elmondta: az esemény előtt és közben végzett marketingtevékenységük bőven megtérült, a futball programok mellett a városok által rendezett egyéb események is nagy tetszést váltottak ki, a rendezővárosok a hivatalosan az eseményre érkező drukkereken túl 20 millió látogatót számláltak. A június 9-től július 9-ig zajló esemény során egyedül Berlin közel 9 millió vendéget fogadott. Ez a foci vb eddig az első olyan kezdeményezés, amely felülmúlta az évente hat millió vendég által látogatott müncheni Oktoberfestet. Kölnbe 3, Frankfutrba közel 2, Stuttgartba 1,5 millió drukkert vonzott a vb. A DZT 12 éve kezdett aktív együttműködésbe a Német Futballszövetséggel, hogy Németország elnyerje a sportesemény rendezési jogát. Az elmúlt években a nemzetközi turisztikai szervezet Németországot 1000 vásáron, 5 ezer tanulmányúton, és 25 millió nyomtatott promóciós anyaggal igyekezett népszerűsíteni, a www.deutschland-tourismus.de oldalt 75 millió felhasználó látogatta meg ez idő alatt. A világbajnokságot nyert olaszoknál Németország jelenleg topdesztináció: míg 2005-ben az olaszok körében Francia- és Spanyolország után a harmadik helyen volt 1,7 millió kiutazással, addig 2006 január-március közti időszakában 577 ezer olasz vendégéjszakát mértek Németországban, ami 10%-os növekedést jelent a megelőző év azonos időszakához képest. Az olaszok legkedveltebb úti célja 2005-ben Bajorország volt, az erre a területre eső rész az összes vendégéjszakák 33,4%-át jelentette. Ezt követte Berlin 16,3%-os részesedéssel, és Észak-Vesztfália 13,2%-kal. Az olasz beutazóforgalom 54%-át a nyaralások tették ki, emellett a városlátogatások és körutazások kaptak nagy hangsúlyt. Petra Hedorfer az olasz futballválogatott győzelmét követően az olasz vendégszám további növekedésével számol az év végéig, úgynevezett „zarándokturisták”érkezésére számítanak azokban a városokban, ahol az olasz csapat győzelmeket szerzett.
Minden korábbi várakozást felülmúlt a focivébé
A németországi turizmus minden korábbi várakozást felülmúlóan teljesített a vb alatt: míg a külföldiek által itt töltött vendégéjszakák száma a január-májusi időszakban elérte a 17,5 milliót, csak májusban 4,5 millió vendégéjt regisztráltak.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.