Módosították a pénztárgép-rendeletet

A nemzetgazdasági miniszter 2/2014. (I. 22.) NGM rendelete egyes pénztárgéphasználattal kapcsolatos miniszteri rendeletek módosításáról

A nemzetgazdasági miniszter 2/2014. (I. 22.) NGM rendelete
egyes pénztárgéphasználattal kapcsolatos miniszteri rendeletek módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott
felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.
(XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 11. pontjában és az egyes miniszterek, valamint a
Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.)
Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, a 2. alcím
tekintetében az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 260. § (1)
bekezdés e) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a
Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.)
Korm. rendelet 73. § c) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, a következőket
rendelem el:

1. A nyugtaadási kötelezettség pénztárgéppel való teljesítésére kötelezett
adóalanyoknak a pénztárgép jogszabályban meghatározott, online kapcsolatra képes,
adóügyi ellenőrzési egységgel rendelkező pénztárgépre való 2013. évi cseréjéhez
nyújtott támogatásról, valamint ezzel és az online kapcsolatra képes, adóügyi
ellenőrzési egységgel rendelkező pénztárgép bevezetésével összefüggésben egyes
miniszteri rendeletek módosításáról szóló 16/2013. (VI. 3.) NGM rendelet módosítása

1. § A nyugtaadási kötelezettség pénztárgéppel való teljesítésére kötelezett adóalanyoknak
a pénztárgép jogszabályban meghatározott, online kapcsolatra képes, adóügyi ellenőrzési
egységgel rendelkező pénztárgépre való 2013. évi cseréjéhez nyújtott támogatásról,
valamint ezzel és az online kapcsolatra képes, adóügyi ellenőrzési egységgel rendelkező
pénztárgép bevezetésével összefüggésben egyes miniszteri rendeletek módosításáról szóló
16/2013. (VI. 3.) NGM rendelet (a továbbiakban: Rendelet1) 12. §-a helyébe a következő
rendelkezés lép: „12. § (1) Az eladási ár támogatás összegével megegyező részének
kiutalását az eladó a 11. § (2) bekezdése szerint értékesített, – a (2) bekezdésben foglalt
kivételekkel – 2014. január 31-ig üzembe helyezett pénztárgépek után, az állami
adóhatósághoz legkésőbb 2014. április 30-ig – az erre a célra rendszeresített
nyomtatványon – benyújtott kérelmében igényelheti. A kiutalás igénylésére vonatkozó
határidő jogvesztő, igazolási kérelem előterjesztésének nincs helye.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően az eladó az eladási ár támogatás összegével
megegyező részének kiutalását a 11. § (2) bekezdése szerint értékesített, 2014. február 28-
ig üzembe helyezett pénztárgépek után is kérheti abban az esetben, ha a Rendeletben
foglalt előírásoknak megfelelő pénztárgépet
a) az elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgépet üzemeltető 2013. október 1-je
előtt,
b) az elektronikus naplóval rendelkező pénztárgépet üzemeltető 2013. december 31-ig
megrendelte – ideértve azt az esetet is, ha az a) és b) pont szerinti határidőig leadott
megrendelést módosították
vagy megszüntették és helyette új rendelést adtak le –, és az üzemeltető a pénztárgép
üzembe helyezését
semmilyen módon nem késleltette.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott feltételek fennállásáról az üzemeltető az üzembe
helyezés napjáig az eladónak írásban nyilatkozik. Az eladó a nyilatkozatot az adózás
rendjéről szóló törvény szabályai szerint köteles megőrizni.
(4) Az (1) bekezdés szerinti kérelemben az eladó adatain (

neve/elnevezése, székhelye,
adószáma) túl fel kell tüntetni az eladónál érvényesített, a támogatás igénybevételére
jogosító egyedi kódot és az igényelt támogatás összegét, valamint – a (2) bekezdés szerinti
esetekben – a (3) bekezdés szerinti üzemeltetői nyilatkozat megtételének tényét.”
2. § A Rendelet1 14. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Amennyiben az állami adóhatóság megállapítja, hogy az üzemeltető a 4. §-ban
meghatározott feltételeknek nem felelt meg, vagy a 12. § (3) bekezdése szerinti nyilatkozata valótlan, és a részére kiadott igazolás alapján az eladó támogatás kiutalását kérte, úgy a
támogatás jogosulatlan igénybevételét és annak jogkövetkezményeit az üzemeltető terhére
állapítja meg.”
M A G YA R K Ö Z L Ö N Y • 2014. évi 8. szám 745

2. A nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek üzemeltetésének, szervizelésének
egyes, az adóügyi ellenőrző egységgel rendelkező pénztárgépekre való átállást
elősegítő szabályokról szóló 50/2013. (XI. 15.) NGM rendelet módosítása

3. § A nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek üzemeltetésének, szervizelésének egyes,
az adóügyi ellenőrző egységgel rendelkező pénztárgépekre való átállást elősegítő
szabályokról szóló 50/2013. (XI. 15.) NGM rendelet (a továbbiakban: Rendelet2) 7. § (4)
bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A (3) bekezdést nem kell alkalmazni azon pénztárgép tekintetében, amely
vonatkozásában az adóalany
a Rendelet 3. §-a szerinti egyedi mentesítésben részesült, illetve amely vonatkozásában az
adóalany a Rendelet
2. § (2) bekezdésében foglaltak szerint teljesíti az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi
CXXVII. törvény
(a továbbiakban: Áfa tv.) 178. § (1a) bekezdése szerinti adatszolgáltatási kötelezettségét.”
4. § A Rendelet2 a következő 9/A. §-sal egészül ki:
„9/A. § (1) A Rendelet 1. § (1) bekezdése alapján pénztárgép használatra kötelezett olyan
adóalany, aki (amely) az Áfa tv. 166. §-a szerinti nyugtakibocsátási kötelezettségét az Áfa tv.
166. § (2) bekezdésében foglaltak szerint kizárólag számla kibocsátásával teljesíti, az Áfa tv.
178. § (1a) bekezdés vonatkozásában úgy kell tekinteni, mint aki nyugtaadási
kötelezettségének gépi nyugtakibocsátással tesz eleget. Ezen adóalany az Áfa tv. 178. §
(1a) bekezdésében meghatározott adatszolgáltatási kötelezettségének a Rendelet 2. § (1)
bekezdésétől eltérően a Rendelet 1. mellékletében foglalt tevékenysége tekintetében olyan
módon köteles eleget tenni, hogy az e tevékenységéhez kapcsolódóan kibocsátott számlák
valamennyi adatát – az állami adóhatóság által meghatározott struktúrában – a számla
kibocsátásának keltét alapul véve naponkénti bontásban, naptári hetente,
a tárgyhetet követő hét negyedik napjáig, elektronikus úton megküldi az állami
adóhatóságnak

(2) A Rendelet 1. § (1) bekezdése alapján pénztárgép használatra kötelezett olyan adóalany,
aki (amely) az Áfa tv. 166. §-a szerinti nyugtakibocsátási kötelezettségét az Áfa tv. 166. § (2)
bekezdésében foglaltak szerint kizárólag számla kibocsátásával teljesíti, köteles ezt a tényt
az állami adóhatóságnak a Rendelet 1. melléklete szerinti tevékenységének megkezdését
követő 5 napon belül az e célra rendszeresített nyomtatványon elektronikus úton
bejelenteni.
(3) Amennyiben a (2) bekezdés szerinti bejelentés megtételét követően az adóalany a
Rendelet 1. melléklete szerinti tevékenységét megszünteti, köteles ezt a tényt a tevékenység
megszüntetését követő 5 napon belül az állami adóhatóságnak az e célra rendszeresített
nyomtatványon elektronikus úton bejelenteni.
(4) Abban az esetben, ha a (2) bekezdés szerinti bejelentés megtételét követően az
adóalany nyugtakibocsátási kötelezettségét online kapcsolatra képes, adóügyi ellenőrzési
egységgel rendelkező pénztárgéppel kívánja teljesíteni, az (1) bekezdés szerinti
adatszolgáltatási kötelezettsége csak az online kapcsolatra képes, adóügyi ellenőrzési
egységgel rendelkező pénztárgép beüzemelésének időpontjáig áll fenn.”
5. § A Rendelet2 a következő 11. §-sal egészül ki: „11. § (1) A 9/A. § rendelkezéseit a
Rendelet 1. mellékletében foglalt tevékenységről kiállított azon számlák vonatkozásában kell
először alkalmazni, amelyek kibocsátása 2014. február 28-át követően történik.
(2) A Rendelet 1. § (1) bekezdése alapján pénztárgép használatra kötelezett olyan adóalany,
aki (amely) az Áfa tv. 166. §-a szerinti nyugtakibocsátási kötelezettségét az Áfa tv. 166. § (2)
bekezdésében foglaltak szerint kizárólag számla kibocsátásával teljesíti, köteles ezt a tényt
az állami adóhatóságnak az egyes pénztárgéphasználattal kapcsolatos miniszteri rendeletek módosításáról szóló 2/2014. (I. 22.) NGM rendelet 

hatálybalépését követő 15 napon belül az e célra rendszeresített nyomtatványon,
elektronikus úton bejelenteni.”

3. Záró rendelkezések

6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Varga Mihály s. k.,

 

 

Forrás: MSZÉSZ


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.