Róna Iván vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a Zrt. történetében először készült hároméves stratégia. Az abban meghatározott célok között szerepel a kül- és belföldi vendégek és vendégéjszakák számának szinten tartása 2009-ben, 2010-re és 2011-re pedig az a terv, hogy 3-4 százalékkal nőjön a kül- és belföldi vendégszám, és 1-2 százalékkal a vendégéjszakaszám.
A bevételek terén jövőre szintén stagnálást, az azt követő két évben pedig 3-4 százalékos emelkedést vár az MT Zrt., amely 2009-ben az idei évvel megegyező összegből, 5 milliárd forintból gazdálkodhat.
A szervezet a minőségi fejlesztéseken átment magányszálláshely-szegmensben sokkal nagyobb volumenű növekedést, külföldről 5-7, belföldről 10-12 százalékos emelkedést remél. A kiemelt turisztikai termékek külföldön továbbra is Budapest és környéke, a Balaton, az egészségturizmus és a hivatásturizmus lesznek, belföldön folytatódnak a tematikus évek, 2009-ben a kulturális turizmus 2010-ben a fesztiválok kerülnek a marketingtevékenység fókuszába az eseményturizmus, az egészségturizmus és a természetes vizeket hirdető kampányok mellett.