Az előadások sorát Bán Dávid: „Utazás a pályaudvar körül" című szép, igényes könyv írója kezdte, majd Fleischer Tamás: a Magyar Tudományos Akadémia Világgazdasági Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa „osztotta meg” hallgatóit, a Vasúti pályaudvarok címmel megtartott magas színvonalú előadásával. Meghatározása szerint a vasútállomás kapocs a vasút és a város között.
Jócskán belelendültek a hozzászólók is. Volt, aki megemlítette, hogy a több híres pályaudvart tervező magyar építész, Pfaff Ferenc nevét kevesen ismerik. Az építész 1887–1907 között munkatársaival 20 nagyállomás és számtalan kisebb állomás tervezését és kivitelezését végezte. "A vasútállomások történetét is meg kell mutatni és nem női bugyikat kell árusítani a vasútállomásokon, hiszen a közlekedés, a vasút templomai a vasútállomások!" – tette hozzá a felszólaló.
Többen kifejtették a véleményüket arról, hogy szerintük mi a modern vasútállomás feladata, ki a gazdája, kié a feladat és ki felel annak fejlesztéséért.
A szimpózium moderátora: Gauder Péter, az Urbanissimus elnöke szerint éppen azért is rendezték meg az eseményt, hogy erről a témáról eszmét cseréljenek, és ennek folytatásaként az információ megosztása mellett szándékukban áll a témával kapcsolatban feltárni további elképzeléseket, terveket és gondolatkísérleteket; megismerni, összegyűjteni és katalogizálni a meglévő és a felmerült megoldásmodelleket.
Szigeti Dániel okleveles közlekedésmérnök, közlekedési szakértő előadásában a vasútról, mint alvó óriásról beszélt, humorral fűszerezett előadását az elképzelhető lehetőségekkel zárta.
Dr. Sersliné Kócsi Margit állami főépítész előadását a Vasút pályája Ferencvárosban és a fővárosban címmel tartotta meg. A programot Gauder Péter, az esemény moderátora zárta le, majd Bán Dávid dedikálta könyvét.