Mi is megírtuk, hogy a biztosító próbál segíteni azoknak a Best Reisen utasoknak, akiknek az utazási iroda leállása miatt eredeti nyaralásuk elmaradt, de mégis szeretnének elutazni. A QBE olyan tour-operátorokkal igyekezett elsősorban megállapodni, akik a Best Reisen által kínált úti célokkal foglalkoznak. Először három utazási irodával, az Ibusszal, a Neckermannal és a Taurus Reisennel született megállapodás, majd a kör kibővült a Kartago Toursszal és a Robinson Toursszal. Utóbbi közleményben értesítette lapunkat, hogy lehetőséget nyújt a Best Reisen károsult utasainak, hogy a Robinson Tours által szervezett utazásokra a QBE Insurance/Europe által visszafizetendő részvételi díj engedményezésével elutazhassanak. Ez mind a Best Reisennél, mind Best Reisen utazásra ügynöknél befizetett utakra érvényes, hangsúlyozzák.
A fenti utazásszerzők kínálatából választhatnak tehát a Best Reisennél foglalással rendelkező utasok, az irodák pedig közvetlenül a biztosítóval számolnak majd el. Az utaztatók közlése szerint nagy az érdeklődés a nyaralások iránt.
A Neckermannál augusztus 23-a óta számíttathatják be befizetett útjukat a Best Reisen károsultjai. Az első napok tapasztalata igen kedvező. Utasok tucatjai érdeklődnek és foglalnak új Neckermann utakat, elsősorban repülős utakat az utószezonra. A Neckermann szeptember 28-i krétai és 29-i rodoszi szezonhosszabbító járatai a legnépszerűbbek, mivel ebben az időszakban a magyar piacon már elég szűk a charteres kínálat.
A beszámítási folyamat egyszerű és gyors, a Neckermann intéz minden háttér egyeztetést a biztosítóval, akitől a jóváhagyás általában egy napon belül megérkezik. Az utasoknak csupán a Best Reisentől kapott eredeti dokumentumaikat kell a Neckermann utazási irodáiban bemutatni. Fontos információ, hogy a Neckermannál sem csak a Best Reisen saját utazási irodáiban foglaló utasok számára adott a lehetőség a Neckermann útra való beszámításra, hanem azoknak is, akik partner utazási irodákban foglalták Best Reisenes útjukat.
A Best Reisen károsultak utaztatásának részleteiről Dr. Békefi Veronikát, a Neckermann ügyvezetőjét kérdeztük: |
TurizmusOnline: A gyakorlatban hogy működik ez? TurizmusOnline: Hányan jelentkeztek már? TurizmusOnline: Hány utasra számítanak? TurizmusOnline: Mely desztinációk iránt érdeklődnek leginkább az utasok? |
Forrás: Turizmus Online