Nem húz hasznot a turizmus az Olimpiából?!

Az Európai Tour Operátorok Szövetsége (ETOA) meglepő tanulmányt publikált július 6-án. A kutatás kimondja, hogy azok az országok, amelyek házigazdái az olimpiai játékoknak, visszaesést tapasztalnak a vendégforgalomban a rendezvény előtti és utáni években.

Ausztráliában például az éveken át átlagosan 10 százalékkal növő turistaérkezések trendje negatívba fordult két évvel a sydneyi olimpia előtt. A stagnálás még a játékok után két évig érezhető volt. Összehasonlításképpen Új-Zéland turizmusa az elmúlt évtizedben egyenletesen növekedett. Ehhez hasonló „olimpiai hatás” figyelhető meg a legutóbbi öt olimpia közül négynél (Sydney 2000, Atlanta 1996, Barcelona 1992 és Szöul 1988). Az athéni játékok utáni évekről még nincsenek hivatalos statisztikák, ennek ellenére a helyzet itt is hasonlónak tűnik. 2002-ben, két évvel a görög olimpiai játékok előtt a turisztikai érkezések 8,2 százalékkal nőttek az előző évhez képest, míg 2003-ban ez a szám 1,5 százalékra esett vissza. A csökkenés egészen 2004 elejéig tartott. Egy hónappal a játékok kezdete előtt a turistaérkezések már 12 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest. Az ETOA kutatása arra is rámutat, hogy az olimpia jótékony hatását hosszabb időperióduson is érdemes vizsgálni, Barcelonát említve például, ahol a turisták számának növekedése lehagyta más hasonló európai városokét, például Prágát, vagy Dublint. Tom Jenkins, az ATOA ügyvezető igazgatója szerint bár meglepőnek tűnhet ez az eredmény, hisz a játékok idején a szállodák teltházzal futnak, ez mégis rövid ideig van így. Az olimpiára látogatók nem érdeklődnek a klasszikus turisztikai látványosságok iránt. Míg a visszatérő vendégek azt tapasztalják, hogy a város zsúfolt és felmentek az árak. Az elégedett vendég újabb vendéget eredményez, ezt a folyamatot azonban a rendszeres vendégek csökkenése megtorpantja. Elméletben őket pótolják azok a televíziónézők, akik az olimpiát nézik, de a gyakorlatban ez nem így történik.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.