Nem mondunk le a nyaralásról

A tavalyi évhez hasonlóan alakulnak a magyarok nyaralási tervei, derül ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből.

Nem csökkent a nyaralási kedv a tavalyi évhez képest: a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felmérése szerint a 18-64 évesek háromnegyede tervez valamilyen pihenést. Jellemzően az idősebb, 45 feletti korosztály, valamint a községben élők mondanak le a nyári szabadságról. A pihenést tervezők többsége már májusban határozott elképzeléssel is rendelkezett, csupán a megkérdezettek egytizede nem tudta megmondani, hogy hogyan alakul majd a vakációja. A legtöbben utazásban is gondolkodnak, ugyanakkor minden tizedik válaszadó néhány napot előre láthatóan otthon is eltölt majd. 

2010-hez hasonlóan a már konkrét utazási tervvel rendelkezők több mint fele csak belföldi, egynegyede csak külföldi útban gondolkodik, míg további egynegyedük itthon és külföldön egyaránt szeretne néhány napra kikapcsolódni.

Színesedik a népszerű úti célok köre

A külföldi utazást tervezők preferenciái némiképp megváltoztak. „Bár a határon túli desztinációk közül továbbra is Horvátország (30%), Olaszország (14%) és Görögország (12%) vezeti a népszerűségi listát, a tavalyi évhez képest visszaesett az érdeklődés irántuk. A legkeresettebb úti célokon kívül ugyanis sokan jelöltek meg egyéb, nem tipikus „nyaralós” országokat” – emelte ki Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. A külföldi utazást tervezők közt a 18-34 évesek és a felsőfokú végzettségűk vannak többségben. „Jellemző még, hogy a határon túlra utazók hosszabb vakációt terveznek, mint azok, akik belföldön maradnak” – jegyezte meg Sütő Anna. A külföldre utazók 63 százaléka ugyanis a leghosszabb nyaralására legalább hét napot szán, míg a belföldi pihenést tervezőknek csupán 43 százaléka gondolkodik minimum egy hetes vakációban. A többség (63%) ugyanakkor 4-10 napot tud a leghosszabb nyaralásra szánni. Elsősorban a fiatalabbak és az alacsonyabb végzettségűek terveznek rövidebb pihenést, míg az idősebbek és felsőfokú végzettségűek esetében az átlagnál gyakoribbak a 10 napnál is hosszabb nyaralások.

Az 1029 fő online megkérdezésével zajló villámkutatás május 10. és 16. között zajlott. A minta kor és nem tekintetében reprezentálja a 18-64 éves magyar lakosságot.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.