– Tavaly 38 százalékos volt a német vendégek részesedése a vendégéjszakák számában, az idén ez 32 százalékosra fog csökkenni. Abszolút értékben 10 százalékos visszaesésről beszélhetünk. Ez magyarázható a német gazdaság recessziójával és azzal, hogy például Csehország és Szlovénia is egyre intenzívebben koncentrál erre a piacra. Bár szerintem nálunk igen kedvező az ár/értékarány, azt lehet mondani, hogy Magyarország a németeknek már nem olcsó.
A statisztikák szerint más országokból viszont – például Angliából – sokkal többen jöttek, mint korábban.– Az új vendégek elsősorban a budapesti szállodák forgalmát gyarapították. Talán segíteni fog nekünk, ha a sármelléki repülőtér nagyobb forgalmat tud lebonyolítani. Büszkék vagyunk arra, hogy a belföldi vendégéjszakák számát a tavalyihoz képest 9 százalékkal növelni tudtuk, és az újonnan érkezettek főleg családok voltak. Idén már 65 százalékos a magyarok aránya, ami 2 százalékos növekedés a tavalyihoz képest. Jövő évre is növekedést tervezünk. A kilátásaink nem roszszak, hiszen a felméréseinek azt mutatják, hogy vendégeink mintegy 25 százaléka törzsvendég, 35- 38 százalékuk pedig barátai ajánlására választotta a szállodánkat.
Ebben nyilván részük volt a különleges szobáiknak is...– A szobáink nagyobb részét úgy alakítottuk ki, hogy az a lehető legkedvezőbb legyen a családok számára. Vannak 40-80-90 négyzetméter alapterületű apartmanjaink, amelyeket a család létszáma alapján javasolunk a vendégeknek. Nagyon jók vagyunk a „babahardverban”: minden megvan, ami egy baba ellátásához kell, a cumisüveg-melegítőtől kezdve a vécémagasítóig. A konyhafőnökünk már 8 hónapos korú gyerekeknek is főz: bébi-, illetve gyerekbüfé működik nálunk.
Milyen programokat kínálnak a gyerekeknek?– Hetente 40 órás óvodai foglalkoztatást tartunk, az árban benne van heti 15 óra ingyenes gyerekfelügyelet is. Július elejétől szeptember közepéig tíz animátor tart foglalkozásokat öt korcsoport számára reggel 10-től este 10-ig. A kreatív foglalkozásokban fontos szerep jut a hagyományok és a népi kultúra bemutatásának.
Találhatnak-e maguknak programokat a szülők és a nagyszülők?– Nálunk alapelv az, hogy mindhárom generáció igényeit kielégítsük. Szervezünk olyan programokat, ahol a család együtt lehet, és olyanokat, ahol a szülők ismerkedhetnek a többi családdal. Vannak közös sportprogramok, kirándulások, barkácsolások, van szüreti program. Ezek végeztével a szülők meglátogathatják a fitnesztermet vagy a gyertyafényes szaunát. A fiatal szülők nagyon aktívak: mindig telt ház van például azon az egyhetes fitneszprogramon, amelyet az A1-es wellnessközpont oktatói tartanak a szállodánkban évente négyszer. Ezenkívül van például szülés utáni torna, relaxáció. Jövőre már lesz jóga, és lesznek tisztító- és relaxációs kúrák. A nagyszülők az unokáikkal együtt részt vehetnek a rendezvényeken, vagy igénybe vehetik gyógyászati szolgáltatásaink valamelyikét.
Magyarországon egyedülállóak ezek a szolgáltatások?– Mi kínáltuk őket elsőként, de most már nem vagyunk egyedül. Ahogy megjelennek az ajánlataink a honlapunkon, sokszor egy héten belül a versenytárs oldalán is olvasható ugyanaz – már az is előfordult, hogy szó szerint. Igyekszünk megőrizni piacvezető pozíciónkat a családbarát szegmensben és mindig egy lépéssel a többiek előtt járni. Jelenleg 10-12 hozzánk hasonló ház működik Magyarországon – megpróbálunk együttműködni velük, és életet lehelni a Magyar Szállodaszövetség családbarát szekciójába.
Hogyan próbálnak minél több vendéget szerezni?– Nem csökkentjük az árainkat, inkább megpróbálunk minél jobb minőségű és változatosabb szolgáltatásokat nyújtani. A családok 8-10 százalékos árengedményt kapnak, a gyerekeknek pedig öt korcsoportos árunk van. Semmi nincsen ingyen: a néhány hetes babák után is fizetni kell. Egy fő számára félpanziós ellátással 10 700 forint és 13 500 forint közötti összegbe kerül egy éjszaka.
Mekkora a szálloda töltöttsége?– 2004-ben mintegy 112 ezer vendégéjszakát tudtunk elszámolni, ami 80,7 százalékos töltöttséget jelent. Idén az előrejelzések szerint 107 ezer vendégéjszakával és 77 százalékos töltöttséggel számolhatunk. A csökkenő számok mögött a német vendégek számának viszszaesése áll. Kedvező fejlemény viszont, hogy az árbevételünk várhatóan 2 százalékkal nő az előző évihez képest.
Ha jól tudom, különböző díjakkal is elismerték a szálloda tevékenységét...– Igen, például a szállodánk Magyarországon elsőként elnyerte a „megfelelt” minősítést az Eco Label pályázaton. Az elmúlt két évben megkaptuk a Magyar Szállodaszövetség „Zöld hotel”-díját. Természetbarát az energia-rendszerünk, a legkörnyezetkímélőbb vegyszereket használjuk, és szelektív módon gyűjtjük a hulladékot. Fontosnak tartom azt is, hogy az éttermünk csapata Farkas Bálint konyhafőnök vezetésével rendszeresen indul különféle versenyeken, idén például a baseli Európa-bajnokságon.
A Kolping Hotel 2006-ban lesz tízéves. Rendeznek-e különleges programokat ebből az alkalomból?– A jövő év különleges, jubileumi év lesz; havonta változnak az ajánlatok: januárban például disznóvágás lesz, márciusban „Megy az úton a katona” címmel rendezünk egy játékos programot gyerekeknek és így tovább. Megkísérlünk felállítani egy Guinnessrekordot: a világ legnagyobb patchwork képét akarjuk kirakni azokból a képekből, amelyeket itt festettek a gyerekek. Kivételesen lesznek jubileumi árengedmények: kedvezményt kapnak azok a párok, amelyek tizedik házassági évfordulójukat vagy azok a gyerekek, akik tizedik születésnapjukat ünneplik a hotelban, bizonyos időszakokban pedig tíz évvel ezelőtti árakon lehet szobát foglalni.
Milyen beruházások várhatók 2006-ban?– Március végére felépül az új, EUszabványoknak is megfelelő játszóterünk. Lesz miniállatkert, ahol nyuszit, kecskét, mangalicát simogathatnak és etethetnek a gyerekek – a többi hadd maradjon még titok.
'