Nem szállnak be az árversenybe

Az alsópáhoki Kolping Hotel idei évére leginkább a német vendégek számának visszaesése nyomta rá a bélyegét. Baldauf Csaba, a 2006-ban fennállása tizedik évfordulóját ünneplő hotel igazgatója optimista: szerinte tovább nő a belföldi vendégek száma, és a sármelléki repülőtér népszerűbbé válásának köszönhetően egyre több külföldi fedezi fel a hotelt, amely jövőre a megszokottnál különlegesebb ajánlatokkal várja vendégeit.

'
Milyen volt a Kolping Hotel forgalma az elmúlt két évben?

– Tavaly 38 százalékos volt a német vendégek részesedése a vendégéjszakák számában, az idén ez 32 százalékosra fog csökkenni. Abszolút értékben 10 százalékos visszaesésről beszélhetünk. Ez magyarázható a német gazdaság recessziójával és azzal, hogy például Csehország és Szlovénia is egyre intenzívebben koncentrál erre a piacra. Bár szerintem nálunk igen kedvező az ár/értékarány, azt lehet mondani, hogy Magyarország a németeknek már nem olcsó.

A statisztikák szerint más országokból viszont – például Angliából – sokkal többen jöttek, mint korábban.

– Az új vendégek elsősorban a budapesti szállodák forgalmát gyarapították. Talán segíteni fog nekünk, ha a sármelléki repülőtér nagyobb forgalmat tud lebonyolítani. Büszkék vagyunk arra, hogy a belföldi vendégéjszakák számát a tavalyihoz képest 9 százalékkal növelni tudtuk, és az újonnan érkezettek főleg családok voltak. Idén már 65 százalékos a magyarok aránya, ami 2 százalékos növekedés a tavalyihoz képest. Jövő évre is növekedést tervezünk. A kilátásaink nem roszszak, hiszen a felméréseinek azt mutatják, hogy vendégeink mintegy 25 százaléka törzsvendég, 35- 38 százalékuk pedig barátai ajánlására választotta a szállodánkat.

Ebben nyilván részük volt a különleges szobáiknak is...

– A szobáink nagyobb részét úgy alakítottuk ki, hogy az a lehető legkedvezőbb legyen a családok számára. Vannak 40-80-90 négyzetméter alapterületű apartmanjaink, amelyeket a család létszáma alapján javasolunk a vendégeknek. Nagyon jók vagyunk a „babahardverban”: minden megvan, ami egy baba ellátásához kell, a cumisüveg-melegítőtől kezdve a vécémagasítóig. A konyhafőnökünk már 8 hónapos korú gyerekeknek is főz: bébi-, illetve gyerekbüfé működik nálunk.

Milyen programokat kínálnak a gyerekeknek?

– Hetente 40 órás óvodai foglalkoztatást tartunk, az árban benne van heti 15 óra ingyenes gyerekfelügyelet is. Július elejétől szeptember közepéig tíz animátor tart foglalkozásokat öt korcsoport számára reggel 10-től este 10-ig. A kreatív foglalkozásokban fontos szerep jut a hagyományok és a népi kultúra bemutatásának.

Találhatnak-e maguknak programokat a szülők és a nagyszülők?

– Nálunk alapelv az, hogy mindhárom generáció igényeit kielégítsük. Szervezünk olyan programokat, ahol a család együtt lehet, és olyanokat, ahol a szülők ismerkedhetnek a többi családdal. Vannak közös sportprogramok, kirándulások, barkácsolások, van szüreti program. Ezek végeztével a szülők meglátogathatják a fitnesztermet vagy a gyertyafényes szaunát. A fiatal szülők nagyon aktívak: mindig telt ház van például azon az egyhetes fitneszprogramon, amelyet az A1-es wellnessközpont oktatói tartanak a szállodánkban évente négyszer. Ezenkívül van például szülés utáni torna, relaxáció. Jövőre már lesz jóga, és lesznek tisztító- és relaxációs kúrák. A nagyszülők az unokáikkal együtt részt vehetnek a rendezvényeken, vagy igénybe vehetik gyógyászati szolgáltatásaink valamelyikét. 

Magyarországon egyedülállóak ezek a szolgáltatások?

– Mi kínáltuk őket elsőként, de most már nem vagyunk egyedül. Ahogy megjelennek az ajánlataink a honlapunkon, sokszor egy héten belül a versenytárs oldalán is olvasható ugyanaz – már az is előfordult, hogy szó szerint. Igyekszünk megőrizni piacvezető pozíciónkat a családbarát szegmensben és mindig egy lépéssel a többiek előtt járni. Jelenleg 10-12 hozzánk hasonló ház működik Magyarországon – megpróbálunk együttműködni velük, és életet lehelni a Magyar Szállodaszövetség családbarát szekciójába.

Hogyan próbálnak minél több vendéget szerezni?

– Nem csökkentjük az árainkat, inkább megpróbálunk minél jobb minőségű és változatosabb szolgáltatásokat nyújtani. A családok 8-10 százalékos árengedményt kapnak, a gyerekeknek pedig öt korcsoportos árunk van. Semmi nincsen ingyen: a néhány hetes babák után is fizetni kell. Egy fő számára félpanziós ellátással 10 700 forint és 13 500 forint közötti összegbe kerül egy éjszaka.

Mekkora a szálloda töltöttsége?

– 2004-ben mintegy 112 ezer vendégéjszakát tudtunk elszámolni, ami 80,7 százalékos töltöttséget jelent. Idén az előrejelzések szerint 107 ezer vendégéjszakával és 77 százalékos töltöttséggel számolhatunk. A csökkenő számok mögött a német vendégek számának viszszaesése áll. Kedvező fejlemény viszont, hogy az árbevételünk várhatóan 2 százalékkal nő az előző évihez képest.

Ha jól tudom, különböző díjakkal is elismerték a szálloda tevékenységét...

– Igen, például a szállodánk Magyarországon elsőként elnyerte a „megfelelt” minősítést az Eco Label pályázaton. Az elmúlt két évben megkaptuk a Magyar Szállodaszövetség „Zöld hotel”-díját. Természetbarát az energia-rendszerünk, a legkörnyezetkímélőbb vegyszereket használjuk, és szelektív módon gyűjtjük a hulladékot. Fontosnak tartom azt is, hogy az éttermünk csapata Farkas Bálint konyhafőnök vezetésével rendszeresen indul különféle versenyeken, idén például a baseli Európa-bajnokságon.

A Kolping Hotel 2006-ban lesz tízéves. Rendeznek-e különleges programokat ebből az alkalomból?

– A jövő év különleges, jubileumi év lesz; havonta változnak az ajánlatok: januárban például disznóvágás lesz, márciusban „Megy az úton a katona” címmel rendezünk egy játékos programot gyerekeknek és így tovább. Megkísérlünk felállítani egy Guinnessrekordot: a világ legnagyobb patchwork képét akarjuk kirakni azokból a képekből, amelyeket itt festettek a gyerekek. Kivételesen lesznek jubileumi árengedmények: kedvezményt kapnak azok a párok, amelyek tizedik házassági évfordulójukat vagy azok a gyerekek, akik tizedik születésnapjukat ünneplik a hotelban, bizonyos időszakokban pedig tíz évvel ezelőtti árakon lehet szobát foglalni.

Milyen beruházások várhatók 2006-ban?

– Március végére felépül az új, EUszabványoknak is megfelelő játszóterünk. Lesz miniállatkert, ahol nyuszit, kecskét, mangalicát simogathatnak és etethetnek a gyerekek – a többi hadd maradjon még titok.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.