Nem tudják lenyelni az áfaemelést a kereskedők

Előreláthatóan az általános forgalmi adó július 1-i emelését követően a költségvetés remélt többletbevételei elmaradnak, mivel mind a gazdaság teljesítménye, mind a lakossági fogyasztás meredeken esik vissza - állapítja meg az Országos Kereskedelmi Szövetség.

„Szerintem a Chip Shop Awards lényege, hogy kifigurázza azt, mennyire komolyan veszi magát a reklámszakma. Hogy mennyire függnek a díjaktól, és hogy úgy tekintenek egy darab sárga ceruzára, mintha az lenne a Nobel-díj. A ketchuppal nyakon öntött sült krumpli, mint szimbólum szerintem jól visszaadja ezt.”

Mindezt Dave Trott, a londoni Chip Shop Awards idei zsűrielnöke, a CST Advertising kreatívigazgatója mondta az el nem fogadott, mások ügyfeleinek készült, letiltott, kifordított vagy kitalált reklámok seregszemléjének nyerteseit kommentálva. Ahogy arról beszámoltunk, a zsűrizésben idén számos brit és nyugat-európai kreatívigazgató mellett magyar részről Szénássy Alex, a Laboratory társtulajdonosa is részt vett, aki kevésbé nyilatkozott lelkesen, mint a szervezők mosolygós központi közleménye.

„Pont amiatt, hogy ennek a díjnak nincsen tétje, az értéke is egészen más. Ettől nem fog megszűnni a scam-iparág: ha véletlenül átcsúszik egy-egy ilyen hirdetés Cannes-ban és nyerni tud, az mégis csak egy oroszlán. (Sajnos vannak még olyan játékosok, akik így gondolkodnak.) A Chip Shop Awards inkább egy jó játék, amit arra lehetne felhasználni, hogy a fiatal tehetségek megmutathassák magukat és minél több elképesztő kreatívot fedezzünk fel, de – valószínűleg a nevezési díj miatt – kevés ilyen nevezés érkezett” – mondta a Kreatív Online kérdésére.

Szénássy Alex szerint nem csak nevezésből volt kevés, hanem a munkák átlagminősége is alacsony színvonalú volt, de így sem viccelték el a zsűrizést. „Úgy gondoltuk, aki Chipet (a verseny kategóriadíját az ezüstnek számító Vinegar mellett – a szerk.) kap, érdemelje meg – és akik végül nyertek, azok valóban meg is érdemelték.”

A Kreatív best ofja

Grand Prix
„Slide for Sore Eyes”
A Specsavers (a brit Ofotért) a Barclays brit bank látványos tavalyi szpotját nyúlta le, ha jól látjuk, a színésszel együtt.

A nyertes:


Az eredeti:
{video|id=505|width=560|height=340}


„A zsűrielnök különdíja” és „Legjobb plágium”
két Chip
„The Sun does The Economist”
Ügynökség: The Black Hole
Ügyfél: The Sun



 

Dave Trott zsűrielnök saját díjazottjáról
„A legjobb dolog, amit idén láttam, a The Sun óriásplakátjai voltak, amelyek a zsűrielnök díját is kapták. Ezek a The Economist kampányát teszik nevetségessé. Emlékeznek arra a plakátra, ami azt kérdezte: „Would you like to sit next to you at a dinner party?” Kifinomult, csábító, vicces. A Sun-plakát nem annyira kifinomult, sokkal inkább vulgárisan durva, de hülyét csinál az Economistből. És pont ezért szeretjük a Sunt.

Persze, ha megpróbálok logikus és objektív lenni, tudom, hogy a legtöbb ember, aki láthatná ezt a Sun-plakátot, nem is emlékszik az Economistéra. A Sun-olvasók soha rá se néznének egy Economist-plakátra. Az Economist-olvasók többre tartják magukat a köznépnél, miközben a Sun-vasárlók többségének komoly kihívást okoznak az egy szótagnál hosszabb szavak.

Szóval ez a plakát a valódi életben számos okból nem működne, de ez nem a valós élet, hanem egy olyan plakát, ami azt szeretnénk, bárcsak élesben is futott volna. Olyan reklám, ami kiszúrja a reklámszakmát körülvevő nagyképűség buborékját, kifiguráz minket – és erre manapság nagyobb szükségünk van, mint valaha.”



„Legjobb munka olyan márkának, amit esélyed sincs elnyerni”
shortlist
„School”
Ügynökség: Static Films
Márka: Sony PSP





 „Legjobb vírus”
shortlist
„Worst football misses ever”
Ügynökség: 20:20London
Ügyfél: Sky Sports





„A rossz ízlés legjobb használata”
Chip
„OAP discount” (ránézésre is kiderül, de az OAP az idős ember/nyugdíjas Angolországban)
Ügynökség: The Allotment Agency
Ügyfél: McDonald’s



 

Szénássy Alex a díjazottakról
„Hiányoltam, hogy a munkák nem mentek el az innovativitás irányába: főleg sajtóhirdetéseket, dm-eket és suftituning tévészpotokat láttam. Ha ahhoz képest nézzük a felhozatalt, hogy határtalan volt a lehetőség, vagyis tényleg bármit lehetett nevezni, kicsit földhözragadt volt a többség – talán ebből is látszik, mennyire nehéz úgy dolgozni, hogy nincs konkrét feladat. Ha egy konkrét feladatra írsz ki pályázatot, elképesztő, mennyire különböző megközelítésű munkák érkeznek be – lehet, hogy itt is szükség lenne egy ilyen kategóriára.”

 



„Létező hirdetés legjobb remake-je”
Chip
„The bus delusion” (az emlékezetes londoni ateista buszkampány)
Ügynökség: MOOM
Ügyfél: London Hackney




„Találj ki magadnak saját kategóriát”
shortlist
„Stormbirds”
Ügynökség: RealtimeUK
Ügyfél: Juiced Games, THQ





„Legjobb outdoor”
Chip
„Barbed wire”
Ügynökség: DAROM
Ügyfél: D-Fence




shortlist
„Noughts & Crosses”
Ügynökség: ICM Creative
Ügyfél: Kit-Kat




shortlist
„Whoopie Cushion”
Ügynökség: Archibald Ingall Stretton
Ügyfél: The Comedy Store





„Legjobb fogyasztói hirdetés vagy kampány”
Chip
„Torch”
Ügynökség: Andy, Ady & Al
Ügyfél: Colgate





shortlist (a „Legjobb print” kategóriában is)
„Buy now”
Ügynökség: Public
Ügyfél: Co-op funerals





„Legjobb arculat”
Chip
„St. Mary’s Church restauration”
Ügynökség: Rose
Ügyfél: St. Mary’s Church, London




Még több díjazott a verseny honlapján. A korábbi Chip Shop nyertesekből az idei kiírás megjelenésekor a Szívlapáton válogattunk.
 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.