Nem vár visszaesést

A gazdasági világválság eltérő mértékben érinti a különböző desztinációkat: a kiemelkedő ár/érték arányt kínáló úti célok veszíthetnek a legkevesebbet a forgalom visszaeséséből – hangsúlyozza a bécsi török nagykövetség követtanácsosa, Tahsin Yilmaz.

ttrend • Véleménye szerint milyen lesz az idei év a török turizmus számára?

Most még mindenki csak találgatja, hogy alakul a forgalom. Az eddigi visszajelzések alapján körülbelül ugyanannyi magyar turista várható Törökországban az idén is, mint egy évvel ezelőtt. Aki utazni akar, az válság idején is fog erre áldozni mindenhol Európában. Persze Magyarországon nem rózsás a gazdasági helyzet, a többség még talán nem tudja, mennyire lesz rossz számára az idei év. Én bízom benne, hogy nem esik jelentősen a magyar családok jövedelme, így utazni fognak az idén is. A mi egyik fő célcsoportunk a középosztály és az alsó középosztály, nekik szól a török tengerpart sikerterméke, az all inclusive csomagajánlat. A másik célcsoport a felső tízezer, amely luxusutazásban gondolkodik, általános tapasztalat, hogy őket érinti legkevésbé a válság.

ttrend • Hogy alakult a magyar vendégforgalom az elmúlt években?

Tavaly 96 ezer magyar turista utazott Törökországba, célunk, hogy az idén valamivel nőjön a számuk. A növekedés egyébként szembetűnő: 2006-ban még csak 78 ezer, 2007-ben pedig 83 ezer honfitársunk utazott Törökországba, ez 6, illetve 15%-os bővülést jelent az utóbbi két év során. A piac várható bővülése azzal is alátámasztható, hogy a Magyarországhoz hasonló lélekszámú Csehországból ugyanezen időszakban közel megduplázódott a forgalom: míg 2006-ban 95 ezren, 2007- ben pedig 130 000 ezren utaztak Törökországba, tavaly számuk már elérte a 160 ezret. Fontos talán azt is elmondani, hogy a nyolcmillió lakosú Ausztriából több mint félmillió vendég érkezett Törökországba 2008-ban, tehát van hová fejlődnie a térség küldőpiacainak.

ttrend • Miért válasszák éppen Törökországot az utazók az idén?

Törökország előnye a nagyon jó ár/érték arány, a fejlett infrastruktúra, a jó megközelíthetőség és a rövid repülési idő. Ehhez vegyük hozzá az ajánlatok széles körét, hogy gyakorlatilag mindenki talál az érdeklődésének és a pénztárcájának megfelelő üdülést. A kutatások szerint továbbra is Európa legolcsóbb országa Törökország, egy euró két lírát ér.

ttrend • Milyen újdonságok várhatók?

2010-ben Isztambul lesz Európa Kulturális Fővárosa, ebből az alkalomból speciális ajánlatokkal várjuk a vendégeket. Hosszú távú terveink is vannak. Célunk, hogy 2023-ra a jelenlegi évi 26 milliós turistaszám megduplázódjon. Ennek érdekében gőzerővel fejlesztjük az infrastruktúrát. Törökország tartalékai egyebek mellett abban rejlenek, hogy egész éves desztináció lehetne, de az adottságoknak jelenleg csak a negyedét használjuk ki. Új úti célok és új termékek fejlesztésében gondolkodunk, például kulturális utak, kalandtúrák bevezetése várható. Bízom Magyarországban és a régióban, a válság ellenére is. A törökök mindig is szimpatizáltak a magyarokkal, nem véletlen, hogy török honfitársaim is egyre nagyobb számban érkeznek Magyarországra.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.