A DZT aktivitásának középpontjában a fenntarthatóság áll: míg a természeti parkokban a föld folyamatosan környezettudatos használatára és hasznosítására törekszenek a fenntartható turizmus céljával, addig a németországi nemzeti parkokban az ökoszisztéma fenntartása az elsődleges cél. A nemzeti parkokban ugyanakkor támogatják a természeti élményekkel, a kutatásokkal, az oktatással és a kikapcsolódással kapcsolatos ajánlatok továbbfejlesztését is.
„A természeti- és nemzeti parkok nem csak az úticél Németország sokszínűségét mutatják be. Ezek a parkok igazi turistamágnesek is, nagyon népszerűek a külföldi vendégek körében: a minőségi felmérés eredménye folyamatosan, immár öt éve azt mutatja, hogy a Táj és természet kategória a 10 legfontosabb érv közé tartozik, amely miatt a nemzetközi utazók egy németországi utazás mellett döntenek” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke.
Tematikus marketing
A DZT már évek óta promotálja ezeket a természeti kincseket különböző értékesítési csatornákon keresztül, az aktivitások középpontjában a DZT weboldala (www.germany.travel) áll. Az érdeklődőket itt a „Pihenés” főmenüben egy külön rész várja a „Természeti- és nemzeti parkok” témában, ahol egyebek mellett az adott nemzeti park kínálatával, programjaival kapcsolatos részletes információk is megtalálhatók – 12 nyelven. A DZT weboldalán 2012/2013-ban kiegészül a 105 természeti parkkal kapcsolatos tartalom német és angol nyelven.
A DZT marketingtervében kiemelt helyet élveznek a tematikus évek, amelyeket a Német Turisztikai Hivatal minden marketingeszközzel támogat. Így például a 2014-es év tematikájával, az „UNESCO-világörökségek Németországban – természet, városok, műemlékek” évvel a fenntartható kulturális és természeti turizmus kerül az aktivitások középpontjába. A DZT pedig 2016-ban egy saját tematikus évet is szentel a németországi természeti- és nemzeti parkoknak „Lenyűgöző természeti élmények” („Faszination Natururlaub”) mottóval.