NGM: július végéig 50 milliárd forintot töltöttek fel SZÉP Kártyákra

(MTI) - Július végéig a Széchenyi Pihenő (SZÉP) Kártyákra összesen 50 milliárd forintot, ebből a szabadidő alszámlára közel 7,5 milliárd forintot töltöttek fel a három kibocsátó intézmény adatai szerint - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) hétfőn az MTI-vel.

A közlemény szerint a szabadidő alszámláról 1,6 milliárd forintot el is költöttek a kártyabirtokosok.
A SZÉP Kártya mögötti alszámlákról azok a szolgáltatások vehetők igénybe, amelyeket a kártya révén a kormány a belföldi turizmus élénkítése érdekében kedvezményez. Tekintettel arra, hogy a szállásadás a turizmus legalapvetőbb szolgáltatása, e szolgáltatás vonatkozásában - kivételként - lehetővé vált az alszámlák közötti átjárhatóság - hívja fel a figyelmet a minisztérium, hozzátéve, hogy az eddigi tapasztalatok, visszajelzések valamint rendelkezésre álló adatok alapján más esetben ez nem indokolható.
A szabadidő alszámlára utalható 75.000 forintos összeg ad lehetőséget a fürdőknek, hogy a SZÉP Kártya forgalmuk növekedését ösztönözzék - emeli ki a tárca.
Az NGM a közleményben emlékeztet: a SZÉP Kártya új, három alszámlás rendszere 2012-től lépett életbe, és a munkáltatók jellemzően a tavasz folyamán, illetve közvetlenül a nyári főszezon előtt utalták el az idei cafetéria juttatásokat a dolgozóknak. A rendszer bevezető szakaszában mért év eleji adatokból nem lehet megalapozott következtetéseket levonni a későbbi forgalomra, hiszen a kártyán lévő összegeket most kezdik el felhasználni a kártyabirtokosok. Ezt a megállapítást a fürdőszövetség által közölt adatok is alátámasztják, miszerint folyamatos felfutást tapasztalnak a SZÉP Kártya forgalomban - olvasható a közleményben.
A Magyar Fürdőszövetség a múlt héten azt indítványozta, hogy az üdülési csekket felváltó Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP) alszámlái között legyen átjárhatóság, mert fürdőszolgáltatások jelenleg egyedül a rekreációs alszámláról érhetők el. Azt is szorgalmazta a szövetség, hogy a kártyát fogadhassák el az uszodák is.
A mostani korlátok között a SZÉP Kártyából származó bevétel az első félévben mindössze a negyede volt az üdülési csekk bevételének, júniusban azonban már elérte a 80 százalékát a tavalyi azonos időszak üdülési csekkbevételének. 2011-ben a fürdőkben 3,6 milliárd forintért fizettek üdülési csekkel, ami az éves bevétel 15 százalékát tette ki.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.