Nincs pénz fesztiválokra

A Magyar Fesztiválszervezők Szövetsége (MFSZ) június 15-én az Új Színház Stúdió színpadán tartott prezentációjában, majd az ezt követő kötetlen beszélgetés során arra kereste a választ, hogyan lehet a finanszírozási nehézségekkel küzdő fesztiválpiac helyzetén változtatni, a fesztiválok tervezhetőségén és kiszámíthatóságán javítani, mert idén nyáron is több rendezvény küzd pénzügyi nehézségekkel.

Az eseményen többek között jelen volt Hartyándi Jenő, a Mediawave főszervezője, Elekes Zoltán, a Szegedi Tavaszi Fesztivál főszervezője, Bukovinszky Béla, a mezőtúri Wan2, illetve a Hegyalja Fesztivál marketingvezetője, Hegedűs Miklósné, a Művészetek Völgye gazdasági vezetője és Márta István, az MFSZ elnöke, a Művészetek Völgye fesztiváligazgatója. Az esemény meghívott vendége volt Kelecsényi Ágnes, a Magyar Turizmus Zrt. marketing és hálózati vezérigazgató-helyettese. Az MFSZ elnöke elmondta, a Parlament Kulturális Bizottsága tavalyi nyári és őszi ülésein tárgyalta a fesztiválok finanszírozási kérdéseit, azonban máig nem történt jelentős előrelépés. A szövetség elsősorban arra szeretne választ kapni, hogy az állami döntéshozók a magyar kultúra és turizmus szempontjából stratégiailag fontosnak ítélik-e meg a fesztiválokat, kulturális rendezvényeket. Amennyiben igen, akkor a fesztiválok tervezhetősége és kiszámíthatósága szempontjából a költségvetésben évi 3,6 milliárd forint elkülönítését javasolják. Azt tartanák jónak, ha a Parlament Kulturális illetve Sport és Turisztikai Bizottságainak részvételével alakulna egy „Kulturális és turisztikai rendezvények, fesztiválok albizottság”. Az albizottság feladata lenne a két kormányzati terület szakmai és politikai konszenzusa alapján egy kormányhatározat előmozdítása, amely a fesztiválok részfinanszírozását a költségvetésbe bekerüléssel oldaná meg. További célja lenne elérni, hogy a fesztiválokat támogató szponzorok adókedvezményben részesüljenek, valamint felkutatná a forrásokat, koordinálná ezek elosztását, előmozdítaná a NFT II.-be történő bekerülést és párbeszédet kezdeményezne a társadalmi szervezetekkel. A szövetség elengedhetetlennek tartja a fesztiválok és rendezvények számára kiírt pályázatok harmonizálását, rendszerré alakítását és egy egységes pályázatkezelő iroda létrehozását. Kelecsényi Ágnes egyetértett a javaslatokkal, hangsúlyozva, hogy az MT Zrt. feladata a rendezvények promotálása bel- és külföldön. A 300 fesztivált képviselő szervezet a nyári fesztiválidényt követően az ősszel szeretné javaslatait újra a döntéshozók elé terjeszteni.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.