Non stop happy hours az olimpia idején?

Ez a nyár az olimpia jegyében telt az egész világon, nem vitás. Persze legfőképpen persze London állt a központban, és még a legkritikusabban szemlélők is csak azt állapíthatták meg: az angol főváros profi módon rendezte meg és bonyolította le a többhetes sporteseményt. És mit profitáltak mindebből a helyi szállodások, vendéglátóiparban dolgozók? Ennek járt utána a helyszínen tudósítónk.

Az egyik helyi, illetékes szakértő eredményeivel kezdjük körképünket, hiszen David Leslie, a visitbritain.com PR-menedzsere pontos számokkal szolgál.

Ötszázalékos emelkedés, 212 fontos átlagár

„Az STR Global felmérése alapján az olimpia alatt négyszáz szálloda adatait vizsgáltuk, és az derült ki, hogy a kihasználtság átlagosan 88,5 százalékos volt, ami csaknem ötszázalékos emelkedést mutat 2011 hasonló időszakához viszonyítva. Ezekben a szállodákban a szobaár átlagosan napi 212,22 font volt. Annak ellenére, hogy az egy évvel korábbihoz képest feljebb is tornászták az áraikat, a Knightbridge/Victoria piacon volt a leglátványosabb a forgalom emelkedése (17,8%). Nyertek az eseményen a West End szállodái is. De még így sem érték el a csúcsot, Docklands és Greenwich területének szállodái voltak ugyanis a legkelendőbbek, ott 95 százalékos kihasználtságot produkáltak az olimpia idején. A nagy vesztesek London külső területei, ahol a 2011. évi adatokhoz képest 6,5 százalék volt a visszaesés, annak ellenére, hogy a vizsgált négyszáz szálloda által megadott átlagárhoz képest csaknem fél áron, napi 105,29 fontért kínálták szobáikat.”

London a topon

A Starwood Hotels and resorts lánc rögvest nem is egy, hanem mindjárt négy zászlóshajót állított a „startvonalhoz” az olimpia idején – ezek a W London – Leicester Square, a Le Méridien Piccadilly, The Park Lane Hotel, és a Sheraton Park Tower. Michael Wale, a lánc nyugat-európai piacért felelős alelnöke elmondta, hogy semmiféle speciális csomagot nem készítettek az olimpiára. Az árpolitikájukat kizárólag a piaci igények alakították, és az alapkoncepciót az a minta adta, amely szerint nem tértek el a hagyományosan legkeresettebbnek bizonyuló időszakok áraitól. Ilyen például a Farnborough Air Show ideje, amikor valóban minden évben ki lehetne tenni Londonra a telt házas táblát. Wale úr tehát elégedett, ami nem csoda, hisz hoteljeik mind, egytől egyig magas árfekvéssel dolgoztak. Nézzük például a Park Lane Hotelt a Buckingham Palace közelében, nem messze a West End színházaitól: itt a meghirdetett listaárak (és ebben az esetben ezek voltak a valódi árak is) 232–332 font között mozogtak.

A polgármester hibája

A szállodások többsége tehát joggal elégedett a monstre sporteseménnyel. És vajon mi a helyzet a helybéliekkel, hiszen a média nem egyszer úgy mutatta be Londont, mintha egyenesen szellemváros lenne, ahonnét az olimpia idején elmenekültek a helyi lakosok. Elég például csak a Cityben augusztus 10-én megjelent cikket elolvasni, amelyben egy bizonyos Neleen Strauss, a High Timber étterem tulajdonosa kerek perec a londoni főpolgármestert, Boris Johnsont hibáztatja mindenért, és azt is bejelenti, hogy veszteségei ellensúlyozására 90 ezer fontra tart igényt tőle. Étterme különben, a High Timbers remek helyen fekszik, a Temze partján, a Millennium híd közelében, a tulaj mégis arra panaszkodik, hogy a mindig zsúfolt hely forgalma az olimpia alatt 80 százalékot visszaesett…
Johnson úr azt mondja, hogy étterme törzsközönsége, vagyis a londoni bankárok, ügyvédek, könyvelők mind távol maradtak. Tudnak a helybéliek olyan belvárosi irodaházról, ahol a dolgozóknak csupán 15 százaléka töltötte az olimpia idejét a munkahelyén. Mindeközben a turisták persze – nyilvánvalóan – inkább arrafelé utaztak, indultak, amerre a versenyeket tartották, és a jegyeik szóltak. Azok meg nem éppen a Millennium híd közelébe estek…. Szóval a helyiek egyértelműen Boris Johnsont kiáltották ki az elmaradt bevételek fő felelősének, huhogásával, azzal, hogy folyton azt hangoztatta, „ránk szakad majd az ég”, gyakorlatilag „kigyomlálta” a londoniakat otthonukból.

Dobor Dezső
Vendég & Hotel / 2012. szeptember


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.