Nőtt a turisták száma az Észak-Alföldön

(MTI) - Mind a belföldi, mind a külföldi turisták száma nőtt az év első tíz hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest az Észak-Alföldön, ahová az idén már több mint félmillióan látogattak - mondta Katona Ilona, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. regionális marketing igazgatója egy szerdai szakmai rendezvényen.

A Hajdúszoboszlóhoz közeli Tuba Tanyán - amely tavaly az év vendéglátóhelye volt - rendezett tanácskozáson elhangzott: az idén eddig 1,47 millió vendégéjszakát töltöttek az Észak-Alföldön, az év egészében ez az adat várhatóan felülmúlja a tavalyi 1,57 milliót.
Katona Ilona elmondta, hogy a belföldi látogatók 6,9, a külföldiek 1,8 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el a régióban. Október végéig mintegy 518 ezer turista látogatott az Észak-Alföldre, köztük a magyar vendégek 8,2, a külföldiek pedig 3,8 százalékkal voltak többen, mint egy évvel korábban.
Jelentősen nőtt a lengyel turisták száma, az idén eddig a külföldiek között ők adták a legtöbb - 102 ezer - vendégéjszakát. Őket a németek és a románok követik, de jelentős volt az erősödés az orosz és az ukrán vendégek számában is.
A legnépszerűbb célpont továbbra is Hajdúszoboszló.
A szakember reményét fejezte ki, hogy a tavalyi évhez hasonlóan jövőre ismét lesz oroszországi charterjárat Debrecenbe.
A debreceni repülőtérről szólva kitért arra: habár korábban nem volt jelentős küldő ország Anglia, a Wizz Air londoni járatainak sűrűsége miatt erősebb marketingbe fogtak a szigetországban és ezt jövőre is folytatni kívánják.
Elmondta azt is, hogy az év végén záruló uniós költségvetési időszakban mintegy 60 milliárd forint fejlesztési támogatást nyert el az ágazat az Észak-Alföldön.
Katona Ilona kiemelte a régió gyógy- és egészségturizmusában rejlő lehetőségeket, jelezte ugyanakkor, hogy a gyógyulni vagy regenerálódni vágyók számára programokat is kínálni kell, ezért az idegenforgalmi vállalkozások szorosabb együttműködését szorgalmazta.
Sóvágó László, Hajdúszoboszló polgármestere azt mondta: a fürdővárosban 5-6 százalékkal több vendégéjszakával kalkulálnak év végéig 2012-höz képest. Bírálta, hogy jövőre csökkennek a Magyar Turizmus Zrt. marketingre fordítható forrásai, és véleménye szerint a keleti országrész azon belül is "kevesebbet kap, mint amennyit megérdemel."
Mártonné Máthé Kinga, az MT Zrt. belföldi marketing részlegének vezetője erre reagálva azt mondta: jövőre Budapest és a Balaton után az Észak-Alföld kapja a legnagyobb összeget marketingre. Mint mondta, az egymillió vendégéjszakájával Hajdúszoboszló a régió zászlóshajója, de egyre szaporodik a tematikus kínálat is. Utóbbiak közül kiemelte a szabolcsi templomos túrát.
Az idei év eredményei közül felhívta a figyelmet arra, hogy Nyíregyházán jelentősen nőtt a turisták száma, valamint hogy a debreceni Ikon étterem lett az ország legjobb vidéki étterme.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.