Nyaralni is laptoppal megyünk?

A magyarok nyaralási szokásairól készített nem reprezentatív felmérést a lealkudtuk.hu 2000 fő megkérdezésével, amelyből kiderül, a válaszadók negyede nem indul el laptop nélkül, 7%-uk pedig végigdolgozza nyári pihenését.

A technológia fejlődése, a ma már gyakorlatilag mindenhol elérhető internetes hálózat révén a munkát sokkal egyszerűbb „magunkkal vinni” a nyaralásra is: a bevallottan laptoppal felfegyverkezve pihenni indulók 7 százaléka gyakorlatilag végigdolgozza a vakációra szánt időt.

A "melyik 5 tárgyat vinné magával a nyaralásra, amelyeket nem pótolhatna másként" kérdésre a válaszadók 86 százaléka jelölte be a fogkefét, ugyanakkor 81 százalék a mobiltelefonja nélkül nem indulna útnak. Laptopot csaknem a válaszadók negyede vinne magával. Könyvet a megkérdezettek alig fele, gumimatracot pedig csupán 10 százalék visz a nyaralására.

A felmérés szerint a válaszadók 56 százaléka biztosan megy nyaralni idén, akik viszont nem mennek, azok 70 százaléka a pénzhiányt jelölte meg okként. Érdekesség viszont, hogy a nem nyaralók közül, a fiatalabb, 16-25 év közötti korosztály harmadánál nem a pénz, hanem az időhiány volt a fő ok. Úgy tűnik, ők inkább nyári munkával töltik az idejüket.

Nyaralás alatti munkavégzés*     
  Igen, szinte folyamatosan Alkalmanként Elenyészõ ideig Egyáltalán nem Nem válaszolt
Átlag 2,1 32,4 20 44,6 0,9
16-25 1,3 32,5 16,3 46,3 3,8
26-35 1,5 29,1 19,8 49,1 0,6
36-45 1,7 32,2 22,8 41,9 1,5
46-55 2,4 38,2 20 39 0,5
55- 2,7 30,4 18,2 48,6 0,2
*munka miatti telefonálás, e-mailek figyelése, stb.
 Forrás: Lealkudtuk.hu

A belföldi nyaralásokat tekintve továbbra is a Balaton vezet 40 százalékos aránnyal, amit az észak-magyarországi turisztikai régió követ – igaz, jócskán lemaradva – a válaszadók mindössze 11 százaléka utazna ide. Itt érdemes megemlíteni, hogy a válaszadó 92 százalékát nem érdekelte az éppen folyó labdarúgó Európa Bajnokság, valamint a nyári olimpia sem, amikor a helyszín kiválasztotta a nyaralásához. Azaz vélhetően nem végeztek előzetes felmérést, hogy a nyaralás helyszínén vajon tudják-e nézni a sportközvetítéseket.

A megkérdezettek több mint 80 százaléka autóval, vagy motorral jut el a kiválasztott helyszínre, emellett 12 százalék a vonatot, 5 százalék a buszt, 1 százalék pedig a kerékpárt jelölte meg, mint az utazás eszközét. A kevesebb pénzből gazdálkodó, vagy éppen jogosítvánnyal még nem rendelkező 16-25 éves korosztály 30 százaléka vonatozik majd, csaknem 20 százalék pedig busszal indul útnak, míg a 26-35 éves korosztály a sportosabb megoldások híve: 3 százalék kerékpárra ül.

Jó hír, hogy a válaszadók 55 százaléka már köt biztosítást, ha nyaralni indul, és szintén jó hír, hogy csupán minden harmadik ember szenved valamilyen fóbiában. A válaszadók 25-25 százalékban a tértől és a kosztól rettegnek, míg 20-20 százalékuk tömeg- (agorafóbia), illetve pókiszonyban szenved. Utóbbi viszont az életkorral mérséklődik: a 16-25 évesek között 50 százalék a pókiszony aránya, míg a 46 évesnél idősebb válaszadók esetében már csak 10 százalék ez az arány. Szintén érdekes, hogy a férfiak esetében viszont az átlagnál magasabb, 30 százalék körüli a tömegiszonyban szenvedők aránya.

Melyik az 5 legfontosabb tárgy, amelyet mindenképpen magaddal vinnél a nyaralásra? I.*
  Rádió Nap-szemüveg Fogkefe Hajszárító Gumi-matrac Tollas szett Mobil-telefon Dezodor Labda Laptop
Átlag 6,1 54,2 85,6 16,8 10,3 4,6 81,2 53,6 7,9 22,4
16-25 2,5 56,3 80 18,8 11,3 3,8 87,5 57,5 8,8 33,8
26-35 4,9 62,5 85,5 18,3 14,5 7,8 81,7 60,5 11,9 20,9
36-45 4,4 60,1 86,9 17,1 13,6 7 75,7 48,5 10,5 21,7
46-55 5 53,9 86 15 7,4 2,6 85 55,3 6,4 23,3
55- 10,1 43,3 84,4 16,5 6,1 1,5 82,9 52,4 3,8 22
*a választáskor figyelembe kellett venni, hogy a tárgyat nem szerezheti be másképp
 Forrás: Lealkudtuk.hu

 

Melyik az 5 legfontosabb tárgy, amelyet mindenképpen magaddal vinnél a nyaralásra? II.*
  Útivasaló Társas-játék Tömény ital Háziállat Könyv KisTV Hûtõ-táska Horgász-felszerelés Rejtvény-újság Elemlámpa
Átlag 3,4 16,2 5,8 2,6 46,7 2,5 22,9 4,1 19,8 11,3
16-25 1,3 15 12,5 5 27,5 3,8 33,8 2,5 8,8 13,8
26-35 2,3 17,4 4,9 2,6 35,2 2,3 21,5 1,7 10,8 7
36-45 2,6 24,4 4 2 43,2 2,9 26,8 3,9 13,6 10,8
46-55 4,3 14,3 5,2 2,6 53,2 2,1 20,4 5,5 22,1 9
55- 4,2 9,1 7,6 2,8 55,4 2,5 19,7 5,1 32,1 15,9
*a választáskor figyelembe kellett venni, hogy a tárgyat nem szerezheti be másképp
 Forrás: Lealkudtuk.hu

A fizetési módok tekintetében (több választ is lehetett adni, hiszen nem feltétlen csak egyféleképpen lehet rendezni a számlákat) továbbra is a készpénz vezet 78 százalékkal, amit a bankkártyás fizetés követ 64 százalékkal, a válaszadók 31 százaléka használ valamilyen utalványt, végül alig 1 százalék használ mobilfizetést. Utóbbi arány viszont 4 százalékra ugrik a 26-35 éves korosztály esetében, igaz, ők nagyobb arányban használnak készpénzt, bankkártyát és utalványt is az átlaghoz képest, vélhetően mivel gazdaságilag is aktívabbak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.