Hazai naptejből utazik idén a Mikulás

Idén augusztusban tíz strandon, fürdőben naptejet árulnak a Mikulásgyár téli jótékonysági akció önkéntesei. A bevételből a Mikulásgyár benzinköltségét próbálják meg finanszírozni, amely idén elérheti a 2 milió forintot.

A naptej akciót a Magyar Fürdőszövetség is támogatja, több fürdőben a pénztáraknál és a büfékben is megvásárolhatók a 199 Ft-os áron terjesztett naptej-csomagok. A jótékony fürdőzők ezek megvásárlásával segíthetik a téli rendezvény működését. A hazai fürdők 10.000 darab fényvédőszer eladására vállalkoztak.

Zsolnai Endre, a Mikulásgyár főszervezője elmondta: évről-évre megkeresik az olajiparban tevékenykedő vezető cégeket, de eddig minden évben süket fülekre talált a kérés: segítsenek, hogy a Mikulásgyár szállítójárművei ne álljanak le azért, mert nincs elegendő benzin a tankban.

A gyár tavaly közel egymillió forint összeget költött benzinre. Ebből az összegből szállították a helyszínre a Mikulásgyár működéséhez szükséges eszközöket, valamint ezekkel vitték a Mikulásgyárba azokat az adományokat, amelyeket olyan személyek ajánlottak fel, akik nem rendelkeznek saját autóval, vagy mozgásukban korlátozottak, de szerettek volna ajándékot küldeni a gyárba. Zsolnai szerint csak a Magyar Posta pozitív hozzáállásán múlott az, hogy sok vidéken élő adakozó el tudta juttatni adományait a Mikulásgyárba. Ugyanis bárki térítésmentesen feladhatta küldeményét a postán.

A Magyar Fürdőszövetség a jótékonyság mellett azért is támogatja a Mikulásgyár akcióját, mert az utóbbi időben egyre többet hallani az UV sugárzás veszélyeiről, de még mindig sokan nem veszik ezeket a figyelmeztetéseket elég komolyan. A szövetség azt reméli, hogy a jótékonysági naptej akció támogatásával hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a fürdőzők jobban odafigyeljenek a bőrükre leselkedő veszélyekre.

A Mikulásgyár több multinacionális naptejforgalmazó cég vezetőjének is írt levelet, annak érdekében, hogy támogassák az akciót, ám egyetlen egy helyről sem kaptak pozitív választ. Ugyanakkor egy magyar
kozmetikai cég azonnal felajánlotta segítségét. Dr. Kelen András, a kozmetikai cég ügyvezetője és fejlesztő szakgyógyszerésze szerint a magyar kozmetikumok között számos kiváló minőségű termék van, amely gond nélkül felveszi a versenyt a külföldiekkel. A hazai vállalatokat azzal támogathatják a jótékony naptej iránt érdeklődők, ha vásárlásaikkor azt is figyelembe veszik, hogy a terméket itthon gyártották e vagy sem.

Az akciós naptej az alábbi fürdőkben kapható: Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő, Miskolci Barlangfürdő, Selyemréti Strandfürdő, Diósgyőri Várfürdő, Bükkszéki Gyógy- és strandfürdő, Csongrádi Gyógy- és Strandfürdő, Gyöngyösi Strand, Kecskeméti Élményfürdő és Csúszdapark, Tótkomlósi Rózsa Fürdő, Bükfürdő Gyógy és Élménycentrum.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.