A dinamikusan bővülő ágazat trendjeiről, a globális turisztikai termékekről és vonzó réspiacokról kaphatnak képet, akik ellátogatnak a március 6-10. között a 47. ITB Berlinre. Az eseményen 188 ország 10 068 vállalata mutatja be termékeit és szolgáltatásait az összesen 160 ezer négyzetméternyi kiállítási területen. Kiemelt figyelem jut az idei kiállításon Indonéziának, ahonnan 120 kiállító érkezik. Vadonatúj kiállítónak számít idén az eseményen a 2011 óta független államként működő Dél-Szudán. Idén első alkalommal a kiállítók és az utazási irodák közvetlenül az utazóknak kínálják ajánlataikat a vásár hétvégi napjain.
Továbbra is központi szerep jut Törökországnak a vásáron, hiszen az ország a német nyaralók egyik kedvenc úti célja. Jól mutatja ezt, hogy 2011-ben összesen 3,8 millióan nyaraltak ott a németek, az utasok 41%-a, azaz 1,5 millióan már negyedszerre választották Törökországot nyaralásuk céljának.
Az ITB Berlin számos panelbeszélgetést szervez, hogy a nemzetközi bloggerek és kiállítók találkozhassanak. A vásárt várhatóan 250 német és külföldi blogger keresi fel idén.
Évről-évre az ITB-n lelhető fel a turisztikai technológiai újítások legszélesebb választéka, amelyek köre az idei évben tovább bővült. Az idén egy helyen képvisletetik magukat az online szobafoglalási portálok. A turisztikai szolgáltatókat kiszolgáló háttér és front office szoftvereket, szálodai szoftveres megoldásokat, szobafoglalási rendszereket és hasonló IT újdonságokat fejlesztő cégek közül 25 országból közel 150 kiállító érkezik a 47. ITB Berlinre.