Nyitott Pincék negyedszer

Idén, a Kulturális Turizmus Éve „Bor és gasztronómia” pillérének jegyében, a Nyitott Pincék Szövetsége, a Bacchus Arts Stúdió, a Magyar Bormarketing Kht., a Magyar Turizmus Zrt. és a magyarországi borvidékek pincészetei összefogásában ismét, negyedszer is megrendezésre kerül a Nyitott Pince Napok akció május 30. – június 1között.

Az immár hagyománnyá vált nagysikerű Nyitott Pince Napok keretében több mint 150 csatlakozott pincészet idén is három napon keresztül várja a borkedvelőket, kedvezményes, illetve ingyenes borkóstolóval. Az akció célja a pincelátogatás népszerűsítése és a hazai borturizmus élénkítése.

Az esemény szorosan kapcsolódik a Kulturális Turizmus Éve „Bor és gasztronómia” pilléréhez, az MT Zrt. ezért is széleskörű promóciót fejt ki az akció népszerűsítésére. Az akció keretében a csatlakozott pincészetek vállalják, hogy a három napból minimum két napon 9 és 19 óra között nyitva tartanak, továbbá a gazda vagy a borhoz értő személyzet fogadja a betérő vendégeket. Az érdeklődők megtekinthetik a pincészetet, továbbá kedvezményesen – akár ingyenesen, vagy fél áron – kóstolhatják meg a pince borait, és a vásárolt borok árából is engedményt kapnak.

A háromnapos akciótól a szervezők a vendégéjszakák számának növekedését remélik, tekintettel arra, hogy a borbarátok várhatóan a tőlük távolabb eső borvidékekre is ellátogatnak. Utazásuk megtervezésében a www.itthon.hu mellett, segítségükre lehet a május 18-tól elérhető www.borkaland.hu élményportál, a borturisztikai szolgáltatók első átfogó hazai adatbázisa. Cél, hogy mind többen ismerjék meg Magyarország gyönyörű borvidékeit, változatos borkínálatát, és egyre nagyobb borkedvelői kör alakuljon ki.

Az akciót követően, az eredmények megismerése céljából a Magyar Turizmus Zrt. tavaly felmérést készített a résztvevő pincék és a pincéket felkereső vendégek körében. A tavalyi évről dióhéjban:

  • 23 ezer vendég a pincékben, nyolcezerrel több, mint 2007-ben.
  • A megkérdezett vendégek közel 70%-a előzetesen értesült a Nyitott Pince Napok akcióról, és kifejezetten ezért utazott a helyszínre.
  • Kedvező benyomások, elégedett vendégek.
  • A résztvevő pincék ismertségük növekedésére és vendégkörük bővülésére számítanak.
  • A Magyar Turizmus Zrt. marketingkommunikációs munkájával elégedettek a pincék. 
  • A Nyitott Pince Napok akcióban részt vevő pincék többsége máskor is csatlakozna hasonló akcióhoz.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.