Óriási szakmai és média érdeklődés a brazil road show első állomásán

DISCUBRA EUROPA címmel hétfőn került megrendezésre az ETC (European Travel Comission) szakmai workshopja a brazil Sao Paolo városában, melyen Magyarország és Budapest képviseletében a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. és a Magyar Turizmus Zrt. madridi képviselete is részt vett.

A nagyszabású szakmai rendezvényen összesen 77 kiállító jelent meg, közülük három közép-kelet-európai: Ausztria, Csehország, és első alkalommal Magyarország és külön Budapest is képviseltette magát. A magyar stand egy központi helyen jelenhetett meg a kiállítók között, emellett pedig a brazil utazásszervezők és médiumok rendkívüli figyelmét is élvezte.

A 160 millió lakosú Brazília Dél-Amerika legjobban fejlődő gazdasága. A turisztikai statisztikákból kiderül, hogy a brazilok számára kedvelt úti cél kontinensünk, az Európába utazók 35%-a pedig éppen sao paoloi, ezért is bír nagy jelentőséggel a hét elején megrendezett speciálisan az európai desztinációkat népszerűsítő workshop. Az utazók egyébként a legfelsőbb társadalmi rétegből kerülnek ki, többségük idegen nyelveket beszélő, 30-40 év közötti, 60%-ban férfiak, éves jövedelmük pedig meghaladja a 40ezer USD-t. A felmérések szerint átlagosan 15 napot töltenek Európában, és ez idő alatt jellemzően több várost is meglátogatnak. A külföldre utazó brazilok 54%-a kifejezetten szabadidős turista, a hazánkat képviselő szakmai szervezetek vezetői szerint ezért rendkívül fontos, hogy a dél-amerikai országban a magyarországi és azon belül természetesen budapesti városlátogató turizmus megfelelő hangsúllyal kerüljön megjelenítésre.

Fekete László (ügyvezető, BTH Kft.), aki Budapest képviseletében vesz részt a brazil szakmai road show-n, kiemelte, hogy Budapest turizmusának a jelenlegi gazdasági helyzetben rendkívül fontos, hogy sikerüljön új piacokat megnyernie. Brazília erős és jelentős ütemben fejlődő gazdaságával nagy potenciálokat rejt Budapest számára. A BTH Kft. stratégiai célkitűzése ezért, hogy a dél-amerikai piacon és egyéb távoli piacokon folyamatos aktivitásokkal népszerűsítse a fővárost. Ennek részeként Brazíliában már korábban megkezdődött az intenzív promóciós tevékenység Chico Buarque Budapest című romantikus regényének megjelenése kapcsán, mely hónapokon keresztül vezette a dél-amerikai ország Best Seller listáját. A könyv alapján készült film nyár eleji bemutatója idején kiemelt figyelmet kapott Budapest. Ezt követően pedig rendkívül pozitív visszhang övezte azt a gesztust is, amelyet a BTH Kft. a magyar pályán szerencsétlenül járt forma 1-es brazil pilóta Felipe Massa felé tett. A visszaváró és együtt érző üzenet kapcsán, valamint a színvonalas ellátásnak köszönhetően a brazilok a magyarokat vendégszerető, gondoskodó, figyelmes vendéglátónak ismerhették meg.

Németh József, a Magyar Turizmus Zrt. madridi képviseletvezetője, a road show másik résztvevője, szintén sikeresnek értékelte a sao paoloi megjelenést. A szakember véleménye szerint a madridi képviselet összekötő szerepe rendkívül fontos a dél-amerikai promóciót illetően, hiszen Madrid mintegy kapuként szolgál a tengerentúli ország és Európa, így Magyarország között is. Mindemellett különösen nagy előnyt jelent Magyarország és Budapest számára, hogy az Iberia légitársaság járatain, a Oneworld légi szövetség tagjaként, a brazilok számára Madridon keresztül Budapest könnyedén elérhető, hiszen a légitársaság az összes jelentős brazil küldő városból repül. A Magyarországot és Budapestet népszerűsítő road show a héten további szakmai találkozókkal folytatódik Rio de Janeiroban, melyre az előzetes jelzések alapján a szakma részéről szintén jelentős érdeklődés várható.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.