A nagyszabású szakmai rendezvényen összesen 77 kiállító jelent meg, közülük három közép-kelet-európai: Ausztria, Csehország, és első alkalommal Magyarország és külön Budapest is képviseltette magát. A magyar stand egy központi helyen jelenhetett meg a kiállítók között, emellett pedig a brazil utazásszervezők és médiumok rendkívüli figyelmét is élvezte.
A 160 millió lakosú Brazília Dél-Amerika legjobban fejlődő gazdasága. A turisztikai statisztikákból kiderül, hogy a brazilok számára kedvelt úti cél kontinensünk, az Európába utazók 35%-a pedig éppen sao paoloi, ezért is bír nagy jelentőséggel a hét elején megrendezett speciálisan az európai desztinációkat népszerűsítő workshop. Az utazók egyébként a legfelsőbb társadalmi rétegből kerülnek ki, többségük idegen nyelveket beszélő, 30-40 év közötti, 60%-ban férfiak, éves jövedelmük pedig meghaladja a 40ezer USD-t. A felmérések szerint átlagosan 15 napot töltenek Európában, és ez idő alatt jellemzően több várost is meglátogatnak. A külföldre utazó brazilok 54%-a kifejezetten szabadidős turista, a hazánkat képviselő szakmai szervezetek vezetői szerint ezért rendkívül fontos, hogy a dél-amerikai országban a magyarországi és azon belül természetesen budapesti városlátogató turizmus megfelelő hangsúllyal kerüljön megjelenítésre.
Fekete László (ügyvezető, BTH Kft.), aki Budapest képviseletében vesz részt a brazil szakmai road show-n, kiemelte, hogy Budapest turizmusának a jelenlegi gazdasági helyzetben rendkívül fontos, hogy sikerüljön új piacokat megnyernie. Brazília erős és jelentős ütemben fejlődő gazdaságával nagy potenciálokat rejt Budapest számára. A BTH Kft. stratégiai célkitűzése ezért, hogy a dél-amerikai piacon és egyéb távoli piacokon folyamatos aktivitásokkal népszerűsítse a fővárost. Ennek részeként Brazíliában már korábban megkezdődött az intenzív promóciós tevékenység Chico Buarque Budapest című romantikus regényének megjelenése kapcsán, mely hónapokon keresztül vezette a dél-amerikai ország Best Seller listáját. A könyv alapján készült film nyár eleji bemutatója idején kiemelt figyelmet kapott Budapest. Ezt követően pedig rendkívül pozitív visszhang övezte azt a gesztust is, amelyet a BTH Kft. a magyar pályán szerencsétlenül járt forma 1-es brazil pilóta Felipe Massa felé tett. A visszaváró és együtt érző üzenet kapcsán, valamint a színvonalas ellátásnak köszönhetően a brazilok a magyarokat vendégszerető, gondoskodó, figyelmes vendéglátónak ismerhették meg.
Németh József, a Magyar Turizmus Zrt. madridi képviseletvezetője, a road show másik résztvevője, szintén sikeresnek értékelte a sao paoloi megjelenést. A szakember véleménye szerint a madridi képviselet összekötő szerepe rendkívül fontos a dél-amerikai promóciót illetően, hiszen Madrid mintegy kapuként szolgál a tengerentúli ország és Európa, így Magyarország között is. Mindemellett különösen nagy előnyt jelent Magyarország és Budapest számára, hogy az Iberia légitársaság járatain, a Oneworld légi szövetség tagjaként, a brazilok számára Madridon keresztül Budapest könnyedén elérhető, hiszen a légitársaság az összes jelentős brazil küldő városból repül. A Magyarországot és Budapestet népszerűsítő road show a héten további szakmai találkozókkal folytatódik Rio de Janeiroban, melyre az előzetes jelzések alapján a szakma részéről szintén jelentős érdeklődés várható.