A rendezvényen Szabó Áron, a Ramada Resort Aquaworld Hotel igazgatója, Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint Fördős Attila, Vác polgármestere köszöntötte a résztvevőket.
A továbbiakban Denéné Tóth Marianna és Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója adta át a társaság elismerését a hálózatban 5, 10, 15 éve dolgozó Tourinformos kollégák részére.
A Magyar Turizmus Zrt. részéről Maráczi Gábor, stratégiai és marketingigazgató a nemzeti turisztikai marketingszervezet megújult marketingtevékenységéről és céljairól adott tájékoztatást, Kútvölgyi Emese, a társaság e-marketing irodavezetője pedig a társaság honlapjának megújulásáról beszélt. Katona András, a Magyar Turizmus Zrt. Budapest-Közép-dunavidéki regionális marketing menedzsere a Dunakanyar-összefogást ismertette. Dr. Bocsi Andrea, az MT Zrt. Hálózati Koordinációs Irodájának vezetője a Tourinform hálózatról adott tájékoztatást, valamint a társaság Virágos Magyarországért és Magyar Turizmus Minőségi Díj projektjeit ismertette. A program további részében dr. Glózik Klára, a Toruinform Szövetség alelnöke adott rövid helyzetelemzést a szövetségről, majd Keresztesné Itvás Éva, az alsóörsi iroda vezetője és Tóthné Kardos Krisztina, a győri Tourinform vezetője mutatta be irodája működését. Ezt követően Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója tartott érdekes előadást az ökoturizmusról. A konferencia záróakkordjaként Papp Ildikó és Gozmány Gabriella mutatta be Vác városát, a másnapi tanulmányút helyszínét. A találkozó további részében a résztvevőknek lehetőségük nyílt kötetlen szakmai tapasztalatcserére is.
A találkozó második napján a résztvevők Vác nevezetességeit és az idei „Év ökoturisztikai létesítménye”-győztes Katalinpusztai Látogatóközpontot tekintették meg.
A Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve számukra az idegen környezetben való biztonságérzetet. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. 2011-ben személyesen közel 2 millió turista kereste fel az irodákat. A Tourinform irodák a Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM szervezetek finanszírozásában működnek.
Az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében meghatározó szerepet játszanak: közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra találásában. Folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi szolgáltatókkal. Az évente átlagosan közel 2,5 millió vendéget kiszolgáló Tourinform irodák információikkal keresletet gerjesztenek, amely a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez.