A rendezvényen Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Sztankó Attila, az Európa Rendezvényiroda Kft. ügyvezető igazgatója köszöntötte a Tourinform irodák vezetőit. Elsőként Bozzay Andrásné, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai főosztályvezetője tartott prezentációt a TDM-ek helyzetéről, majd Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója ismertette a Zrt. jövő évi marketingtervét, illetve a 2010-es kampányévet, Újvári Ágnes a Magyar Turizmus Zrt. hálózati és rendezvény igazgatója pedig a Tourinform-hálózat 2009. évi alakulásáról számolt be.
A program további részeként a Tourinform irodák tájékoztatást kaptak a Tourinform honlap továbbfejlesztéséről, a Tourinform Szövetség ez évi munkájáról, és bemutatkozott a dél-dunántúli turisztikai régió is. A találkozó délután fórummal zárult, ahol a résztvevőknek lehetőségük nyílt a szakmai tapasztalatcserére. A Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 25 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve számukra az idegen környezetben való biztonságérzetet. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. 2008-ban személyesen 2,4 millió turista kereste fel az irodákat. A Tourinform irodák a Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, 60%-ban az illetékes önkormányzatok finanszírozásában működnek. Az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében meghatározó szerepet játszanak: közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra találásában. Folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi szolgáltatókkal. Az évente átlagosan közel 2,5 millió vendéget személyesen kiszolgáló Tourinform irodák információikkal keresletet gerjesztenek, amely a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez.
A Tourinform irodák feladatai: turisztikai információs egységként részei a magyarországi turisztikai információs hálózatnak; vendégszolgálati iroda a településen, a kistérségben; turisztikai információkkal látják el a területükre érkezőket szóban és írásban, versenysemleges módon közvetítik a szolgáltatók belföldi kínálatát; naprakészen tartják a NETA (Nemzeti Turisztikai Adatbázis) adatbázisának adatgyűjtő területükhöz tartozó adatait; kulcsszerepet töltenek be a települési, térségi turisztikai marketing gyakorlati megvalósításában a fenntartó által meghatározott követelmények szerint (kiadványok kiadása, útikalauzok, eseménynaptár, programfüzetek, szállásjegyzékek, kiállítás- és rendezvényszervezés stb.). A következő országos Tourinform találkozóra 2010 tavaszán kerül sor.