Országos Tourinform találkozó Hajdúszoboszlón

A Magyar Turizmus Zrt. évente kétszer szervezi meg az országos Tourinform találkozót több mint 120 Tourinform iroda vezetőinek, az idei első alkalom május 13-ára esett.

Az idei első alkalommal május 13-án, Hajdúszoboszlón a Hotel Délibáb**** szállodában szakmai konferencián találkoztak a Tourinform-irodák vezetői, majd május 14-én tanulmányúton vehettek részt Hortobágyon. Az eseményen a résztvevők naprakész információkat szerezhettek a turizmus jelenlegi helyzetéről, és lehetőségük nyílt szakmai tapasztalataikat megosztani egymással.

A rendezvényen Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint Máté Lajos, a hajdúszoboszlói önkormányzat turizmus bizottságának elnöke köszöntötte a résztvevőket. Ezután Bozzay Andrásné, a Nemzetgazdasági Minisztérium szakmai főtanácsadója tartott előadást a turizmuspolitika aktuális kérdéseiről, és Czeglédi Gyula, a Hungarospa Zrt. vezérigazgatója mutatta be Európa legnagyobb fürdőkomplexumát, a megújuló hajdúszoboszlói fürdőt.

A továbbiakban Denéné Tóth Marianna vezérigazgató és Mártonné Máthé Kinga belföldi igazgató adta át a társaság elismerését a hálózatban 5, 10, 15 és 20 éve működő irodák vezetői részére, valamint gratuláltak az Év Tourinformátora díj 2013. évi ezüstérmeseinek, Liptákné Juhász Anikónak Vásárosnaményból, és Fazekas Gábornak Siófokról.

A Magyar Turizmus Zrt. részéről Katona Ilona regionális igazgató adott tájékoztatást a régió turizmusáról, dr. Glózik Klára, a Tourinform Szövetség elnöke pedig rövid helyzetelemzést adott a szövetségről.

Projektbemutatás és egészségturizmus

A konferencia második blokkját Mártonné Máthé Kinga nyitotta meg, aki a Tourinform-hálózatról adott tájékoztatást, valamint a társaság EDEN, Virágos Magyarországért és Magyar Turizmus Minőségi Díj elnevezésű projektjeit ismertette. A program további részében Kabály Zsolt ügyvezető és Bodnár László irodavezető mutatta be a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. és a Tourinform Hajdúszoboszló tevékenységét, majd Szegedi Andrea, a Magyar Turizmus Zrt. senior termékmenedzsere tartott előadást az egészségturizmusról. Ezt követően Varga András, az Alföldi Legendárium Klaszter cégvezetője ismertette a Legendás Túracsomagok projektet, végül a hajdúböszörményi iroda vezetője, Kissné Kovács Anita mutatta be irodája működését. A találkozó további részében kötetlen szakmai eszmecserére került sor.

A találkozó második napján a résztvevők hortobágyi kiránduláson vettek részt.

A Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve biztonságérzetüket az idegen környezetben. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. 2013-ban közel 2 millió turista kereste fel az irodákat. A Tourinform irodák a Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM szervezetek finanszírozásában működnek.

Ahol a kereslet és kínálat találkozik

Az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében meghatározó szerepet játszanak ezek az irodák. Közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra találásában, folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi szolgáltatókkal.

Az évente átlagosan közel 2,5 millió vendéget kiszolgáló Tourinform irodák információikkal keresletet gerjesztenek, ami a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez.

A Tourinform irodák feladatai:

  • turisztikai információs egységként részei a magyarországi turisztikai információs hálózatnak;
  • vendégszolgálati iroda szerepét látják el a településen, a kistérségben;
  • turisztikai információkkal látják el a területükre érkezőket szóban és írásban, versenysemleges módon közvetítik a szolgáltatók belföldi kínálatát;
  • naprakészen tartják a NETA (Nemzeti Turisztikai Adatbázis) adatgyűjtő területükhöz tartozó adatait;
  • kulcsszerepet töltenek be a települési, térségi turisztikai marketing gyakorlati megvalósításában a fenntartó által meghatározott követelmények szerint (kiadványok kiadása, útikalauzok, eseménynaptár, programfüzetek, szállásjegyzékek, kiállítás- és rendezvényszervezés stb.)

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.