Az idei első alkalommal május 13-án, Hajdúszoboszlón a Hotel Délibáb**** szállodában szakmai konferencián találkoztak a Tourinform-irodák vezetői, majd május 14-én tanulmányúton vehettek részt Hortobágyon. Az eseményen a résztvevők naprakész információkat szerezhettek a turizmus jelenlegi helyzetéről, és lehetőségük nyílt szakmai tapasztalataikat megosztani egymással.
A rendezvényen Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint Máté Lajos, a hajdúszoboszlói önkormányzat turizmus bizottságának elnöke köszöntötte a résztvevőket. Ezután Bozzay Andrásné, a Nemzetgazdasági Minisztérium szakmai főtanácsadója tartott előadást a turizmuspolitika aktuális kérdéseiről, és Czeglédi Gyula, a Hungarospa Zrt. vezérigazgatója mutatta be Európa legnagyobb fürdőkomplexumát, a megújuló hajdúszoboszlói fürdőt.
A továbbiakban Denéné Tóth Marianna vezérigazgató és Mártonné Máthé Kinga belföldi igazgató adta át a társaság elismerését a hálózatban 5, 10, 15 és 20 éve működő irodák vezetői részére, valamint gratuláltak az Év Tourinformátora díj 2013. évi ezüstérmeseinek, Liptákné Juhász Anikónak Vásárosnaményból, és Fazekas Gábornak Siófokról.
A Magyar Turizmus Zrt. részéről Katona Ilona regionális igazgató adott tájékoztatást a régió turizmusáról, dr. Glózik Klára, a Tourinform Szövetség elnöke pedig rövid helyzetelemzést adott a szövetségről.
Projektbemutatás és egészségturizmus
A konferencia második blokkját Mártonné Máthé Kinga nyitotta meg, aki a Tourinform-hálózatról adott tájékoztatást, valamint a társaság EDEN, Virágos Magyarországért és Magyar Turizmus Minőségi Díj elnevezésű projektjeit ismertette. A program további részében Kabály Zsolt ügyvezető és Bodnár László irodavezető mutatta be a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. és a Tourinform Hajdúszoboszló tevékenységét, majd Szegedi Andrea, a Magyar Turizmus Zrt. senior termékmenedzsere tartott előadást az egészségturizmusról. Ezt követően Varga András, az Alföldi Legendárium Klaszter cégvezetője ismertette a Legendás Túracsomagok projektet, végül a hajdúböszörményi iroda vezetője, Kissné Kovács Anita mutatta be irodája működését. A találkozó további részében kötetlen szakmai eszmecserére került sor.
A találkozó második napján a résztvevők hortobágyi kiránduláson vettek részt.
A Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve biztonságérzetüket az idegen környezetben. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. 2013-ban közel 2 millió turista kereste fel az irodákat. A Tourinform irodák a Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM szervezetek finanszírozásában működnek.
Ahol a kereslet és kínálat találkozik
Az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében meghatározó szerepet játszanak ezek az irodák. Közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra találásában, folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi szolgáltatókkal.
Az évente átlagosan közel 2,5 millió vendéget kiszolgáló Tourinform irodák információikkal keresletet gerjesztenek, ami a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez.
A Tourinform irodák feladatai:
- turisztikai információs egységként részei a magyarországi turisztikai információs hálózatnak;
- vendégszolgálati iroda szerepét látják el a településen, a kistérségben;
- turisztikai információkkal látják el a területükre érkezőket szóban és írásban, versenysemleges módon közvetítik a szolgáltatók belföldi kínálatát;
- naprakészen tartják a NETA (Nemzeti Turisztikai Adatbázis) adatgyűjtő területükhöz tartozó adatait;
- kulcsszerepet töltenek be a települési, térségi turisztikai marketing gyakorlati megvalósításában a fenntartó által meghatározott követelmények szerint (kiadványok kiadása, útikalauzok, eseménynaptár, programfüzetek, szállásjegyzékek, kiállítás- és rendezvényszervezés stb.)
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.