Az együttműködés célja egyrészt a Magyarországra irányuló beutazó forgalom élénkítése – ezen belül a Malév járatok számának, frekvenciájának és kapacitás-kihasználtságának növelése, valamint új európai járatok megcélzása –, másrészt Budapest, illetve Magyarország mint turisztikai célállomás ismertségének növelése.
A két társaság közös sajtótájékoztatóján Martin Gauss, a Malév május végén távozó vezérigazgatója kiemelte, hogy eddig is több közös promóciót bonyolított a két társaság, és rendszeresen jelentek meg együtt külföldi vásárokon. Gauss véleménye szerint a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) által a berlini ITB-n használt stand az eddigi legjobb volt.
Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója hozzátette, hogy a stand eddig hét alkalommal nyert díjat. Horváth Gergely kiemelte, hogy a Légügyi Marketing Alapfelhasználásával hat új légi járat segít az idén fellendíteni a magyar beutazó turizmust: a Malév új barcelonai útvonala mellett a Qatar Airways januárban indult dohai járata, az American Airlines friss new yorki, a jet2.com április 21-én startoló Edinburgh-i, valamint az Air Baltic rigai járata, továbbá egy kanadai utazásszervező nyári torontói chartere. A légitársaságok nem kapnak direkt támogatást a járatok indításához a marketingszervezettől, azonban a külföldi promócióban részt vállal az MT Zrt.
Berényi János, a Malév március 25-én kinevezett új elnöke egy kérdésre válaszolva elmondta, hogy az állam továbbra is befektetőtársat keres a Malév számára, a többségi magyar tulajdon megtartása mellett.
A Magyarországra irányuló légiközlekedési szolgáltatások fejlesztése érdekében, az MT Zrt. és a Malév előzetesen, közösen azonosítja azokat a piacokat, amelyeken új járatok indítása, illetve frekvenciabővítés céljából meg kívánnak jelenni közös marketingtevékenységgel, valamint ahol a Malév meglévő járatai kapacitásának jobb kihasználása további vendégéjszakákat eredményezhet. A célok elérésére különböző marketingkommunikációs eszközöket alkalmaznak a társaságok: prezentációkat tartanak touroperátorok és értékesítő partnerek részére, tárgyalásokat folytatnak lehetséges új járatok indításáról, illetve a meglévő járatok Budapest irányába történő jobb kihasználtságának érdekében. Az együttműködés részeként az MT Zrt. és a Malév közös szakmai és média-tanulmányutakat szervez, és vendégül látja a potenciális touroperátor partnerek döntéshozóit Magyarországon. A megállapodás értelmében továbbá kölcsönös megjelenési lehetőséget biztosítanak egymás számára, a társaságok részvételével zajló szakmai kiállításokon és vásárokon, külföldi sajtókonferenciákon, közös lépéseket tesznek annak érdekében, hogy különböző járatfejlesztéssel foglalkozó eseményeket (mint pl. a Routes Europe) a jövőben Magyarországon rendezzenek meg és együttműködnek a kiválasztott járatfejlesztési konferenciák lebonyolításában is.
Budapest és Magyarország mint turisztikai célterület ismertségének növelése és a nemzeti turizmusmarketing erősítése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. és a Malév Zrt. a tanulmányutak szervezése mellett, saját médiafelületein keresztül is népszerűsíti hazánk, illetve a magyar főváros turisztikai kínálatát.. A turizmusmarketing hatékonyságának további növelése céljából a Magyar Turizmus Zrt. koordinációs szerepet is vállal a Külügyminisztérium, illetve más külképviseletek és nemzeti marketingszervezetek között.
A stratégiai marketing-kommunikációs együttműködési megállapodás részeként a két társaság egyezteti légiforgalmi stratégiai terveit, légiközlekedéssel kapcsolatos média- megjelenéseit és megosztják egymással a célok elérését segítő kutatásokat és tanulmányokat is.