Őszi külképviselői értekezlet

A Magyar Turizmus Zrt. 22 országban működő külképviseletének vezetői október 12. és 15. között Magyarországon tartózkodnak a hagyományos, őszi külképviselői értekezlet alkalmából.

Az eseményen az egyes küldőpiacok turisztikai teljesítményének alakulása és a jövő évi tervek egyeztetése mellett, a külképviselők a Zrt. különböző szakmai/stratégiai partnereitől kapnak tájékoztatást, továbbá workshop keretében a hazai turisztikai szolgáltatókkal, illetve szakmai szervezetekkel is megbeszéléseket folytatnak - értesült a Napi Turizmus a Magyar Turizmus Zrt. sajtóirodájától.

A nemzeti turisztikai marketingszervezet külképviseleteinek vezetőit október 12-én reggel Dr. Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára, Dr. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. Igazgatóságának elnöke és Dr. Róna Iván, a nemzeti turisztikai marketingszervezet vezérigazgatója köszöntötte. A program részeként Szűcs Balázs, az MT Zrt. marketingigazgatója bemutatta a Társaság 2010. évi marketingtervét, Kiss Kornélia, a Zrt. Piac- és Termékmenedzsment Irodájának vezetője ismertette a 2009. évi eredményeket és trendeket, Újvári Ágnes, a Társaság Hálózati és Rendezvény Igazgatóságának vezetője pedig a Hálózati Igazgatóság munkájáról tartott beszámolót.

A továbbiakban a külképviselők rövid prezentáció keretében ismertették az adott piac helyzetét a gazdasági válság tükrében, bemutatták az aktuális trendeket és a 2010-es évi perspektívákat, valamint beszámoltak a 2009. évi legsikeresebb akcióikról is. Ezt követően az értekezlet résztvevőit Dr. Somogyi Zoltán, a madridi székhelyű UNWTO napokban megválasztott egyik főtitkár helyettese is megtisztelte jelenlétével.

A szakmaiság és partnerség jegyében az MT Zrt. stratégiai partnereket is meghívott a külképviselői értekezletre. Előadást tartott Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) elnöke, Ruzsa Csaba, a Pécs2010 Menedzsment Központ Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, Mihalcsik Judit, a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. PR menedzsere, Baráth Péter, az Országmárka Tanács titkára, valamint Berta Krisztina, a Külügyminisztérium konzuli főosztályvezetője.

Az első nap délutánján kerekasztal-beszélgetésre is sor került, amelynek keretében a résztvevők a 2010-re meghirdetett Fesztiválok Éve kapcsán megosztották tapasztalataikat egymással annak érdekében, hogy az MT Zrt. minél sikeresebben népszerűsítse a jövő évi tematikus év keretében a hazai fesztiválokat külpiacain. Az eseményen részt vesz Zimány Zsófia, a Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft. igazgatója, Rubovszky Rita, a Hungarofest Nonprofit Kft. igazgatója, Hajba Judit, a Balassi Intézet nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója, valamint Márta István, a Magyar Fesztivál Szövetség elnöke.

Másnap szakmai találkozó keretében hazai szolgáltatókkal találkoznak a külképviselők, hogy megvitassák az adott piacon történő együttműködési lehetőségeket. Október 14-én a szakemberek részt vesznek a SYMA Csarnokban megrendezendő VII. Business Travel Show-n.

A következő külképviselői értekezletre 2010 tavaszán kerül sor.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.