Osztrák turistákat toboroznak a Balatonhoz

A Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon intenzív kommunikációs offenzívába kezdett, hogy a turisztikai főszezonban minél több osztrák vendéget csábítsanak a magyar tengerhez. Ausztria közkedvelt zenei rádiócsatornáján, az FM 88,6 adón (www.radio886.at) 1 hónapon keresztül 80 figyelemfelkeltő rádió-spot lesz hallható. 

A 20 másodperces spotok különböző élethelyzeteket mutatnak be, amelyekből a nyaralásra vágyó osztrákok számára kiderül, hogy idén a gondtalan pihenéshez, felüdüléshez, kikapcsolódáshoz, partizáshoz a Balaton a legjobb választás. A nyaralás megtervezéséhez a www.balatonsommer.at honlap konkrét, foglalható ajánlatokat kínál.

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviseletének közreműködésével idén áprilisban az osztrák piacra bevezetett turisztikai élménykártya (www.mycentropecard.com) 10 balatoni ajánlatot is tartalmaz szállodáktól, éttermeken keresztül az élményparkokig. A kártyát már az első hónapokban is több ezer példányban értékesítették és remélhetőleg a balatoni szolgáltatóknál is hozzájárul az osztrák vendégforgalom további élénkítéséhez. A régió szolgáltatásainak és újdonságainak megismertetése érdekében július 5-7 között 11 főből álló osztrák újságírócsoport keresi fel Hévizet és környékét. A sajtó számára szervezett tanulmányúton olyan meghatározó napilapok szerkesztői vesznek részt, mint a legnagyobb eladott példányszámú Kronen Zeitung, vagy a Kleine Zeitung, az Avida wellness magazin, vagy a véleményformálók körében népszerű Medianet. A fenti akciók alapján Ausztriában milliós célközönségéhez jut el a balatoni nyaralásra buzdító üzenet.

Nyugat-Magyarország után az osztrákok által legkedveltebb magyarországi turisztikai régió a Balaton, ahol az elmúlt évben több mint 55 ezer osztrák turista 209 ezret is meghaladó vendégéjszakát töltött el, ami az összes külföldi vendégéjszakához viszonyítva 13 százalékos részesedést jelent. Az osztrákok továbbra is szívesen jönnek a Balatonhoz, de egyre többen szállnak meg saját nyaralójukban. A Balaton partján és a környező régiókban mintegy 120 ezer osztrák tulajdonban lévő ingatlan van, amelyek a legóvatosabb becslések szerint is közel 1 millió osztrák vendégéjszakát „szorítanak ki” a kereskedelmi szálláshelyekről.

Az elmúlt 5 év alatt ugyanakkor 20 százalékot meghaladóan nőtt az osztrák vendégek száma a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. Az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, aminek nagy része turisztikai célú költés. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot 'fizetnek be' a hazai költségvetésbe.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.