Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta, fantasztikus évet zárt a repülőtér, ahol a kiszolgált utasok száma a tavalyi évben megközelítette a 9 milliót, így utasforgalma az európai átlagnál is jobban, 9%-kal bővült a 2010-es évhez képest. Ebben szerepet játszottak a hosszútávon repülő társaságok, mint a Qatar Airways és az American Airlines, a hagyományos légitársaságok, amelyek növelték járataik gyakoriságát, kapacitásukat és bővítették úti céljaik körét, és fontos szegmenst jelentettek a fapados légitársaságok is.
A légi forgalom alakulása azonban csak egy terület, a Budapest Airport emellett a kereskedelmi üzletágra (beleértve a duty free üzleteket, vendéglátóhelyeket, parkolást) és az ingatlanfejlesztésre szintén hangsúlyozottan koncentrál. Az ingatlanfejlesztéseknek csak egy eleme volt a SkyCourt megnyitása, emellett megépült a Wizz Air központja, ahova a légitársaság 150 alkalmazottjával tavaly nyáron költözhetett be. Központ épült a Magyar Posta számára, ahol a vállalat 300 dolgozója kapott helyet, emlékeztetett a vezérigazgató.
Jost Lammers hangsúlyozta, a repülőtér sikeresen kezelte az európai uniós elnökség miatt megnövekedett forgalmat, erre vonatkozóan számos pozitív visszajelzést kapott a társaság. A SkyCourt megnyitásával nem csak az utasforgalom nőtt, hanem a szolgáltatási színvonal is javult, tette hozzá. Kiemelte a Magyar Turizmus Zrt-vel kötött stratégiai együttműködést, és a más országokkal történt kétoldalú megállapodásokat is, amelyek tovább növelhetik a repülőtér forgalmát.
Kam Jandu, légiközlekedési igazgató kiemelte, 2011 a bonyolult gazdasági környezet ellenére rekord évnek számít. A fapados társaságok a hagyományos légitársaságoknál lassabb növekedést értek el a tavalyi évben, igaz az ő teljesítményük 2010-ben volt rendkívül erős Budapesten. Az idén várakozásuk szerint a fapadosok utasszáma 13%-kal nő 2011-hez képest. Ez azt jelenti, hogy míg 2011-ben a repülőtér forgalmának 25%-át bonyolították a fapadosok, ez az arány 2012-re 28%-ra emelkedik. Hogy hogyan alakul az idei évben a charter szegmens, egyelőre kérdéses, hiszen ez mindig az utazási irodák helyzetétől is függ. Az idei évtől 19%-os emelkedést várnak a charteres ágazattól, ne felejtsük el azonban, hogy a 2011-es bázisszám meglehetősen alacsony a tavaly év eleji egyiptomi és tunéziai politikai események miatt. Fontos szereplő a légikikötő életében a Malév, amely a forgalom 35-40%-át adja. Az utasforgalom szempontjából jó évre számít a légiközlekedési igazgató. 2013-ban új hosszú távú járatokat, új észak-amerikai és ázsiai úti célokat szeretnének elérhetővé tenni.
Alan Bork, kereskedelmi igazgató számos új, izgalmas üzlet nyitását ígéri az idei évben is a SkyCourtban, ahol az utasok szükségleteit a korábbinál is jobban igyekeznek szem előtt tartani, így a gyerekeknek hamarosan játszórészleg nyílik, valamint egy ún. convenince üzlet, ahol az utasok az utolsó pillanatban szükséges, az utazáshoz elengedhetetlen termékeket valamint megfelelő bőröndöket, utazótáskákat vásárolhatnak. Tervezik egy olyan last minute duty free megnyitását is, ahol a sietős utasoknak is lehetőségük lesz a vásárlásra.
Fejlesztések várhatók a parkolásban is, a parkolóhelyet online is le lehet foglalni, a fizetés pedig hitelkártyával is lehetséges lesz. A Budapest Airport a tervek szerint fejleszti a BKV buszok megállóját, információs táblát létesítenek, valamint olyan jegy automatát, amely bankkártyát is elfogad. A taxi-szerződés megkötésével javult a reptéri taxi szolgáltatás színvonala, hangsúlyozta a szakember, jobb gépkocsikkal utazhatnak a repülőtér ügyfelei, akiknek a nap bármely időszakában elegendő áll autó a rendelkezésükre. A helyieknek szeretnének kedvezni a nyáron nyíló tetőterasszal, ahonnan a gépek mozgását figyelhetik az érdeklődők. A terasz egy részét az utasoknak tartják fenn, ahova kiülhetnek majd kávézni, míg a gépük indulását várják.
René Droese, ingatlangazdálkodási igazgató a további fejlesztésekről beszélt. Elmondta, teheráru-forgalomban igyekeznek felvenni a versenyt a régió más repülőtereivel. Ennek érdekében tavasszal megkezdődik egy új cargoberuházás, amelynek teljes értéke 40 millió euró. Az első fázis (11.000 nm raktár és 4.500 nm iroda) építése tavasszal kezdődik, ez a szakasz 14 millió euróba kerül és ezzel 200 új munkahelyet hoznak létre. Említette, a Wizz Air mellett hamarosan a Malév központja is Ferihegyen lesz: 3 meglévő épület felújításával idén készül el a légitársaság új bázisa. Nem felejtődött el a szállodaépítési projekt sem, amely 2008-2009-ben a gazdasági válság hatásai miatt nem valósult meg. Jelenleg a földhasználati jogokról folynak a tárgyalások, tette hozzá.