Rekord évet zárt a Budapest Airport

Az idei év az első, amikor már a SkyCourt konferenciaközpontjában fogadhatja az újságírókat a Budapest Airport, hogy beszámoljon a tavalyi év eredményeiről és előrevetítse az idei évben vártakat, hangsúlyozta köszöntőjében Hardy Mihály a repülőteret üzemeltető vállalat kommunikációs igazgatója hétfő délelőtt rendezett sajtóreggelijükön, melyen részt vett Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, Kam Jandu, légiközlekedési igazgató, René Droese, ingatlangazdálkodási igazgató és Alan Bork, kereskedelmi igazgató.

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta, fantasztikus évet zárt a repülőtér, ahol a kiszolgált utasok száma a tavalyi évben megközelítette a 9 milliót, így utasforgalma az európai átlagnál is jobban, 9%-kal bővült a 2010-es évhez képest. Ebben szerepet játszottak a hosszútávon repülő társaságok, mint a Qatar Airways és az American Airlines, a hagyományos légitársaságok, amelyek növelték járataik gyakoriságát, kapacitásukat és bővítették úti céljaik körét, és fontos szegmenst jelentettek a fapados légitársaságok is.

A légi forgalom alakulása azonban csak egy terület, a Budapest Airport emellett a kereskedelmi üzletágra (beleértve a duty free üzleteket, vendéglátóhelyeket, parkolást) és az ingatlanfejlesztésre szintén hangsúlyozottan koncentrál. Az ingatlanfejlesztéseknek csak egy eleme volt a SkyCourt megnyitása, emellett megépült a Wizz Air központja, ahova a légitársaság 150 alkalmazottjával tavaly nyáron költözhetett be. Központ épült a Magyar Posta számára, ahol a vállalat 300 dolgozója kapott helyet, emlékeztetett a vezérigazgató.

Jost Lammers hangsúlyozta, a repülőtér sikeresen kezelte az európai uniós elnökség miatt megnövekedett forgalmat, erre vonatkozóan számos pozitív visszajelzést kapott a társaság. A SkyCourt megnyitásával nem csak az utasforgalom nőtt, hanem a szolgáltatási színvonal is javult, tette hozzá. Kiemelte a Magyar Turizmus Zrt-vel kötött stratégiai együttműködést, és a más országokkal történt kétoldalú megállapodásokat is, amelyek tovább növelhetik a repülőtér forgalmát.

Kam Jandu, légiközlekedési igazgató kiemelte, 2011 a bonyolult gazdasági környezet ellenére rekord évnek számít. A fapados társaságok a hagyományos légitársaságoknál lassabb növekedést értek el a tavalyi évben, igaz az ő teljesítményük 2010-ben volt rendkívül erős Budapesten. Az idén várakozásuk szerint a fapadosok utasszáma 13%-kal nő 2011-hez képest. Ez azt jelenti, hogy míg 2011-ben a repülőtér forgalmának 25%-át bonyolították a fapadosok, ez az arány 2012-re 28%-ra emelkedik. Hogy hogyan alakul az idei évben a charter szegmens, egyelőre kérdéses, hiszen ez mindig az utazási irodák helyzetétől is függ. Az idei évtől 19%-os emelkedést várnak a charteres ágazattól, ne felejtsük el azonban, hogy a 2011-es bázisszám meglehetősen alacsony a tavaly év eleji egyiptomi és tunéziai politikai események miatt. Fontos szereplő a légikikötő életében a Malév, amely a forgalom 35-40%-át adja. Az utasforgalom szempontjából jó évre számít a légiközlekedési igazgató. 2013-ban új hosszú távú járatokat, új észak-amerikai és ázsiai úti célokat szeretnének elérhetővé tenni.

Alan Bork, kereskedelmi igazgató számos új, izgalmas üzlet nyitását ígéri az idei évben is a SkyCourtban, ahol az utasok szükségleteit a korábbinál is jobban igyekeznek szem előtt tartani, így a gyerekeknek hamarosan játszórészleg nyílik, valamint egy ún. convenince üzlet, ahol az utasok az utolsó pillanatban szükséges, az utazáshoz elengedhetetlen termékeket valamint megfelelő bőröndöket, utazótáskákat vásárolhatnak. Tervezik egy olyan last minute duty free megnyitását is, ahol a sietős utasoknak is lehetőségük lesz a vásárlásra.

Fejlesztések várhatók a parkolásban is, a parkolóhelyet online is le lehet foglalni, a fizetés pedig hitelkártyával is lehetséges lesz. A Budapest Airport a tervek szerint fejleszti a BKV buszok megállóját, információs táblát létesítenek, valamint olyan jegy automatát, amely bankkártyát is elfogad. A taxi-szerződés megkötésével javult a reptéri taxi szolgáltatás színvonala, hangsúlyozta a szakember, jobb gépkocsikkal utazhatnak a repülőtér ügyfelei, akiknek a nap bármely időszakában elegendő áll autó a rendelkezésükre. A helyieknek szeretnének kedvezni a nyáron nyíló tetőterasszal, ahonnan a gépek mozgását figyelhetik az érdeklődők. A terasz egy részét az utasoknak tartják fenn, ahova kiülhetnek majd kávézni, míg a gépük indulását várják.

René Droese, ingatlangazdálkodási igazgató a további fejlesztésekről beszélt. Elmondta, teheráru-forgalomban igyekeznek felvenni a versenyt a régió más repülőtereivel. Ennek érdekében tavasszal megkezdődik egy új cargoberuházás, amelynek teljes értéke 40 millió euró. Az első fázis (11.000 nm raktár és 4.500 nm iroda) építése tavasszal kezdődik, ez a szakasz 14  millió euróba kerül és ezzel 200 új munkahelyet hoznak létre. Említette, a Wizz Air mellett hamarosan a Malév központja is Ferihegyen lesz: 3 meglévő épület felújításával idén készül el a légitársaság új bázisa. Nem felejtődött el a szállodaépítési projekt sem, amely 2008-2009-ben a gazdasági válság hatásai miatt nem valósult meg. Jelenleg a földhasználati jogokról folynak a tárgyalások, tette hozzá.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.