Rekordtél után rekordnyár Ausztriában

A 2012-es nyári szezonban a vendégérkezések és vendégéjszakák száma egyaránt nőtt Ausztriában – a kimagaslóan jó téli szezon után így a nyár is rekorderedményeket hozott.

A Statistik Austria nemrég megjelent adatai szerint 2012 nyara rekorderedményt hozott az osztrák turizmusban. 

„A nyári szezonhoz tartozó 4 hónapot (május 1-től augusztus 31-ig) követően Ausztria igazán elégedett lehet, ami az vendégérkezések és vendégéjszakák számát illeti. A vendégérkezések 3,4%-kal nőttek. 2012 nyarán rekordnak számító 13,9 millió vendég üdült Ausztriában. A vendégéjszakák pedig 2,3%-al, összesen 48,7 millióra nőttek – jelentette be Emanuel Lehner, az Österreich Werbung Közép-európai Regionális Igazgatója.

„A növekedés jelentős része a külföldi vendégek emelkedő számának köszönhető. A külföldi vendégérkezések száma 4,3%-al összesen 9,1 millióra nőtt, míg a vendégéjszakák esetében 3,2%-os volt az emelkedés, ami összesen 33,8 millió külföldi vendégéjszakát jelent – folytatta beszámolóját Emanuel Lehner. „Az első 7 hónap eredményei is bíztatóak. 2012. januártól augusztusig 4,2 százalékkal több üdülővendég érkezett Ausztriába és 3,5 százalékkal több vendégéjszakát töltött el ott” – fűzte még hozzá Emanuel Lehner.

Magyar üdülővendégek Ausztriában a 2012-es nyári szezonban

„A nyári szezon jelentősége tovább növekedett a magyar piacon. 2012. május 1. és augusztus 31. között összesen 144.800 magyar üdülővendég látogatott Ausztriába, ami 0,3 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest” – folytatta a turisztikai évről szóló beszámolót Emanuel Lehner.

„Ennél is nagyobb mértékben nőtt a magyar vendégéjszakák száma. Az adott időszakban összesen 440.700 magyar vendégéjszakát regisztráltak a kereskedelmi szálláshelyeken, ami 4,3 százalékos emelkedést jelent. Kiemelkedően jók voltak az augusztusi számok az előző év azonos időszakához képest a magyar vendégérkezések terén 3 százalékos, a magyar vendégéjszakák terén pedig 4,9 százalékos növekedést sikerült regisztrálni. Ahogy azt a számok is mutatják komoly potenciál rejlik a nyári szezonban, ennek megfelelőn az Österreich Werbung marketingkommunikációjában is egyre nagyobb szerepet az ausztriai nyaralási lehetőségek népszerűsítése."

 

Fotó: Copyright: © Österreich Werbung/ Peter Burgstaller


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.