Hazánkban jelenleg több mint negyven különböző logó hirdeti az adott termék magyar eredetét, és számtalan üzletlánc kampányol azzal, hogy hány százalékban értékesít hazai terméket. Ugyanakkor a „magyar termék” mint márka vagy mint védjegy szabályozatlan jogi kategória. Bárki bejegyeztethet ilyet, olyan szabályok nélkül, amelyek kizárnák a megtévesztés lehetőségét. "Nincs meghatározva, mi minősül magyar terméknek. Elég, ha itthon csomagolják az adott árut, vagy csak Magyarországon értékesítik azt" – hangzott el tegnap a Kézműves magyar ízek vására beharangozása alkalmából tartott háttérbeszélgetésen. Éppen ezért jött el az ideje annak, hogy miniszteri rendeletben határozzák meg a magyar termék fogalmát az élelmiszeriparban – mondta Kardeván Endre, a Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára. A magyar termékről szóló miniszteri rendelet túl van az egyeztetésen, és ha nem kell uniós jóváhagyásra küldeni Brüsszelbe, akkor hamarosan – akár már a jövő héten – aláírhatják. Ha uniós jóváhagyás is szükséges, akkor az eljárás három hónapig is eltarthat. Kardeván kiemelte, a rendeletben azt szabályozzák, mi számít száz százalékban magyar élelmiszernek, s milyen feltételeknek kell megfelelni a kézműves, hagyományos és prémium terméknek. Példaként említette, hogy száz százalékban magyar élelmiszernek számít majd, ha maximum öt százalékban használnak külföldről származó árut – például nálunk nem termő fűszert – a feldolgozás során. Az államtitkár elmondta azt is, január 15-ig tartott a hungarikumról szóló törvénytervezet társadalmi egyeztetése. A beérkezett észrevételeket most dolgozzák fel, majd a dokumentumot várhatóan még az év első felében a parlament elé terjesztik. (forrás: Kecskeméti Lapok)
Rendelet szabályozza majd, mi a magyar termék
Aláírhatják a magyar termékről szóló miniszteri rendeletet, amiből kiderül, mi számít száz százalékban hazai élelmiszernek. A hungarikumról szóló törvényjavaslat a nyárig a parlament elé kerül - írja a Kecskeméti Lapok
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.