Bár 2009-ben a gazdasági válság nem kedvezett az előtte 5 éven át töretlenül növekvő lakókocsi és lakóbusz piacnak – a tavaly forgalomba helyezett lakókocsik száma 13,3%-kal, a lakóbuszok száma pedig 16,1%-kal csökkent –, a Német Caravaning Ipari Egyesülés nyilvántartása szerint Európában összesen több mint 4 millió lakókocsit és 1.324.000 lakóbuszt, Németországban pedig kb. 950 ezer lakókocsit és 440 ezer lakóbuszt tartanak nyilván.2008-ban a németek az öt napnál hosszabb nyaralások 6%-át (3,8 millió utazás) lakókocsival, lakóbusszal vagy sátorral realizálták, ami a német campingenkben 133,8 millió éjszakát eredményezett, Németországnak pedig 9,5 milliárd euró bevételt hozott. Az előzetes becslések szerint 2010-ben ezek a számok még jobbak lesznek (+9%), mivel a campingekben való nyaralás tavaly óta reneszánszát éli Németországban.
Egy lakókocsis a nyaralása során naponta és fejenként átlagosan 26,90 EUR-t költ. Egy lakóbuszos pedig 37,20 EUR-t. S mivel a lakóbuszosok és lakókocsisok legszívesebben számukra készített leállóhelyeken (Stellplatz) éjszakáznak, ezért egyre több európai országban létesítenek ennek a jól fizető célcsoportnak speciális éjszakázó helyeket, melyeket az ADAC, Németország legnagyobb autósklubja, Stellplatztführerében minősít és mutat be. (A Magyar Turizmus Zrt. németországi külképviselete)