A szeptember 29-én Varsóban útnak indult turné negyedik állomása, Prága és Pozsony után, Budapest volt. A magyar fővárost hétfőn Zágráb, Belgrád, Szófia majd utolsó állomásként október 8-án Bukarest követi.
Mint Carlos Oscar Hernández, a Mintur Közép-Kelet-Európáért is felelős moszkvai kirendeltségének igazgatója a Napi Turizmusnak elmondta, a Mintur első közép-európai roadshow-ját indokolta egyfelől a térségben rejlő kiutazó potenciál; 2008-ban a régióból mintegy 40 000 érkezést regisztráltak, amelynek túlnyomó része - közel 20 000 - Lengyelországból származott. Hazánk körülbelül 3000 érkezéssel a kisebb küldőpiacok közt szerepel.
Másfelől indokolta a roadshow-t a válság is, amelynek nem a végeztével akar Kuba erőteljes marketingtevékenységbe fogni, hanem már a startvonalnál jó esélyekkel kívánnak a téli desztinációk versenyébe beszállni. A Mintur reményei szerint a jövőben évenként megrendezésre kerülhet a péntekihez hasonló roadshow. Az utazásszervezők meglehetős érdeklődése mellett zajló esemény fontosságát növelte az eseményt megnyitó Őexc. Soraya E. Álvarez Núnez asszony, Kuba budapesti nagykövetének jelenléte is.
A régióbeli turnén részt vesz a Mintur részét képező Cubatur, illetve a Havanatur, az Iberostar Cuba, Gran Caribe, Sol Melia szállodaláncok, valamint a Havanna óvárosában üzleteket üzemeltető, illetve tuisztikai szolgáltatásokat fejlesztő Habaguanex S.A.
De képiseltette magát az Air France is, amely - mint Hernández elmondta - a régióból Kubába irányuló szűkös charter kapacitás következtében, kiváló csatlakozásai miatt a legideálisabb módja a szigetországba történő eljutásnak.