A skift.com cikke szerint csupán idő kérdése, hogy a magánszállások globális foglalására specializálódott, a magyar piacon is működő Airbnb ezt a nagy forgalmat – és az ezzel együtt járó bevételt – a globális utazási iparágban betöltött még előkelőbb pozíció elérésére fordítsa. Az előrejelzések és információk azt mutatják, hogy a cég már idén megteszi a lépéseket annak irányába, hogy ne csupán rövidtávú lakás- és apartamanfoglalási oldalként tekintsenek rá.
Az Airbnb kétségkívül egyik legnagyobb lépése Chip Conley-val való együttműködése. Conley a szállodaipar nagy innovátorának számít, aki most a globális vendéglátás vezető (head of global hospitality) pozíciót tölti be a vállalatnál. 1987-ben ő alapította a Joie de Vivre Hospitalityt, amely egy szálloda- és vendéglátóipari cég, és jelenleg az USA második legnagyobb butikhotel üzemeltetője. Conley 24 évig volt a vállalat vezérigazgatója.
A www.fastcompany.com szerzője az Airbnb vezérigazgatójával, Brian Chesky-vel és Chip Conley-val való személyes beszélgetése alapján írt egy terjedelmes beszámolót az Airbnb bővülési lehetőségeiről. A cikkben megjelent információk és előrejelzések szerint az együttműködéssel nagy dobás(ok)ra készül a vállalat. Úgy néz ki, hogy egy világméretű vendéglátó brand kialakítása van tervben, amelynek keretében jelentősen bővíteni fogják a szolgáltatások körét.
Az Airbnb várható jövőbeni stratégiája
A cikkből kiderül, hogy Chesky egy teljes körű vendéglátóipari márkává kívánja tenni az Airbnb-t, amely elmondása szerint zökkenőmentes élményt fog nyújtani a vendégeknek az utazás elejétől a végéig. A vezérigazgató elárulta: „Nem házfoglalásokkal, hanem az egész úttal foglalkozunk. Ezért az Airbnb nem csupán arról fog szólni, hogy az utas hol száll meg, hanem arról, hogy mit és kivel csinál.” Az új kezdeményezések egy része előreláthatóan már idén nyáron bevezetésre kerül.
Várható egy, a szolgáltatásokat tartalmazó külön portfólió, amellyel még következetesebbé és átláthatóbbá teszik az Airbnb élményt – ez pedig jelentős többletbevételt generálhat. Tervben van például egy tisztítószolgáltatás, amelyet az Airbnb-n megjelenő ingatlanok tulajdonosai vehetnek igénybe, és amelyet már teszteltek a nyári indulásra. Chesky elmondta, hogy egy olyan teljes körű szolgáltatásról van szó, amelybe beletartozik a tiszta törölköző, ágynemű, frissítő és üdvözlő csomag biztosítása a vendég számára, kiemelt figyelmet szentelve arra, hogy a fűtés és a világítás minden esetben működjön a szálláson. A szolgáltatások körébe várhatóan bekerül a repülőtérről való transzfer vagy a szomszédos települések, látnivalók felfedezése is. Az Airbnb állítólag a Uberhez hasonló reptéri transzfert is tesztelt az utóbbi időben – a Uber egy magánsofőröket tömörítő vállalat. „Számos szolgáltatást mutatunk be mind a szállásadóknak, mind a vendégeknek, amelyek az utazás élményének növelésére fognak irányulni” – mondja Chesky.
Elhintették azt az információt is, hogy akár utazási ügynökként is működhetne az Airbnb. Így az utas náluk érdeklődhetne a környező látnivalókról, szolgáltatásokról – például, hogy hol található a legközelebbi tisztító vagy étterem. A vendéglátók emellett új módokon kategorizálhatják majd az általuk kínált szállásokat a weboldalon, így várhatóan az üzleti utazókat is könnyebb lesz átcsábítani az Airbnb-hez, akik a piac 40%-át teszik ki jelenleg.
Conley és Chesky hisz abban, hogy az Airbnb nyerni fog azáltal, hogy helyi tapasztalatokkal és élményekkel szolgál, amelyek személyesek és egyediek.
Forrás: Skift
Forrás: Fast Company