Amint a medrükből kilépő folyók visszavonulót fújtak december elején, a thai turisztikai iparág ismét bebizonyította rugalmasságát: a TAT összefogva a köz- és magán szektorral elindította a „Beautiful Thailand” elnevezésű kampányt, aminek köszönhetően a turisták hamar visszanyerték bizalmukat, és a beutazások száma is növekedésnek indult.
A királyság az október-novemberi természeti csapás ellenére az elmúlt évben 19 millió látogatót fogadott, 20 százalékkal többet, mint 2010-ben - hangzott el Ázsia legnagyobb turisztikai seregszemléjén, a napokban véget ért Asean Tourism Forumon, az indonéziai Manadóban.
„A thai turisztikai szektor korábban is képes volt gyorsan reagálni hasonló, az iparágat fenyegető szituációkra. E mellett ne feledkezzünk meg az ország egyedülálló és kiváló minőségű turisztikai kínálatáról, a thai brand erejéről, amelyhez világszerte erősen kötődnek az utazók – mondta Sansern Ngaorungsi, a nemzetközi marketing kormányzati biztosa.
Az ország turizmusa az idén is jól kezdte az évet, január első hetében már több mint 300 ezer látogatót regisztráltak, amely szám megközelíti a tavalyi év hasonló időszakának eredményeit. A TAT 2012-re több mint 19,5 millió turista érkezésére számít, s reményeik szerint az ebből származó bevételek elérik majd a 24 milliárd USD-t.