Sikeres külföldi reklámkampány, tovább erősödő belföldi turizmus

Úgy látszik, igaznak bizonyul az az aranyszabály, miszerint ha többet költünk külföldön reklámra, akkor több turista érkezik az országba. Legalábbis ezt bizonyíthatja a tavaly év végén megfordult trend: amikor a Winter Invasion kampány hatására majdnem másfél évig tartó visszaesés után újra emelkedni kezdett a hazai beutazó forgalom. Természetesen több más tényező is befolyásolta az adatok kedvező alakulását, például új légi járatok beindulása. A tavalyi adatok kedvező alakulásában mégis a belföldi turizmus dinamikus bővülése játszotta a főszerepet.

A Központi Statisztikai Hivatal friss jelentése szerint 2007-ben a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek összesen 7 millió 370 ezer vendéget fogadtak, akik közel 19,9 millió vendégéjszakát töltöttek Magyarországon. Ez a vendégéjszaka-szám minden idők legjobb összforgalmi eredménye: mintegy 207 ezer vendégéjszakával meghaladta az ebből a szempontból az évtized második legjobb eredményét nyújtó 2006-os év számait. Az is igaz ráadásul, hogy ezek még előzetes adatok, az áprilisban megjelenő véglegesek általában még ennél is jobbak. „A végső vendégéjszaka-szám 3-500 ezerrel szokott több lenni” – emelte ki Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke egy tegnapi sajtóbeszélgetésen. Hozzátette, hogy az állam és a vállalkozók összefogásának köszönhetők a kiváló tavalyi eredmények. A Winter Invasion kampány decemberben 50%-os forgalombővülést hozott a szállodákban az egy évvel korábbihoz képest, és valószínűleg jól alakult a januári forgalom is. Niklai Ákos idén további 4-5 százalékos forgalomnövekedést prognosztizál. Azt is kiemelte, hogy a közép-európai országok egyre fontosabb küldőpiaccá lépnek elő.

Továbbra is az átlagosnál dinamikusabb gyarapodás jellemzi a magasabb kategóriájú, és különösen a wellness-szállodák forgalmát. A KSH szerint tavaly a szállodák 50 százalékos kapacitás-kihasználtsággal működtek. A gyógyszállodák (64%), az öt- (68%) és a négycsillagos házak (57%) a legsikeresebbek.

Páratlanul sikeres hónap volt a november és a december: valamennyi kiemelt vendégforgalmi mutató dinamikusan (4-14%-os) emelkedett. Decemberben az előző évinél 14 százalékkal több külföldi vendég, 8 százalékkal több éjszakát töltött a szálláshelyeken. A belföldi turizmus terén a nominális adatokat nézve is rekord született: a belföldi éjszakák száma először lépte át a 9,8 milliós határt. A belföldi vendégéjszakák száma 239 ezer híján beérte a külföldi forgalom teljesítményét, míg a hazai vendégek száma több mint félmillióval felülmúlta a határon túlról érkező vendégek számát. A hazai turistáknak idén is a Balaton volt a legnépszerűbb magyarországi cél. Budapest és a Balaton együttes részesedése 74 százalékos.

Az év elején csökkenést, majd novemberben már 21 százalékos növekedést mutató brit piacon a vendégéjszakák száma 24 százalékkal nőtt decemberben. A novemberben pozitívumot mutató német vendégéjszakák száma 2007 decemberében ugyan kismértékben, 1,8%-kal csökkent, a vendégek száma azonban erről a küldőpiacunkról is nőtt. Az MT Zrt. magyarázata szerint mindkét piacunkon az új légijáratok nyitása és az erőteljes marketingtevékenység keltette fel az érdeklődést Magyarország iránt. Németországban a Ryanair brémai járatindítását a nagyvárosokban folytatott koncentrált Budapest Winter Invasion kampány, a sajtóban megjelent hirdetések és a study tourok nyomán született számos cikk támogatta. Nagy-Britannia és Magyarország között a négy új légikikötő (Glasgow, Bristol, Liverpool és East-Midlands) bekapcsolásával, továbbá a Malév és a Wizzair kapacitásbővülésével az átlagos napi légikapacitás csaknem 40%-kal emelkedett.

2007-ben közel 30 milliárd forintnyi üdülési csekket értékesített a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány, csaknem 3,5 milliárddal többet, mint a megelőző évben. Mindezzel 1,7 millió személy pihenéséhez, üdüléséhez, rekreációjához járultak hozzá.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.