A Központi Statisztikai Hivatal friss jelentése szerint 2007-ben a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek összesen 7 millió 370 ezer vendéget fogadtak, akik közel 19,9 millió vendégéjszakát töltöttek Magyarországon. Ez a vendégéjszaka-szám minden idők legjobb összforgalmi eredménye: mintegy 207 ezer vendégéjszakával meghaladta az ebből a szempontból az évtized második legjobb eredményét nyújtó 2006-os év számait. Az is igaz ráadásul, hogy ezek még előzetes adatok, az áprilisban megjelenő véglegesek általában még ennél is jobbak. „A végső vendégéjszaka-szám 3-500 ezerrel szokott több lenni” – emelte ki Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke egy tegnapi sajtóbeszélgetésen. Hozzátette, hogy az állam és a vállalkozók összefogásának köszönhetők a kiváló tavalyi eredmények. A Winter Invasion kampány decemberben 50%-os forgalombővülést hozott a szállodákban az egy évvel korábbihoz képest, és valószínűleg jól alakult a januári forgalom is. Niklai Ákos idén további 4-5 százalékos forgalomnövekedést prognosztizál. Azt is kiemelte, hogy a közép-európai országok egyre fontosabb küldőpiaccá lépnek elő.
Továbbra is az átlagosnál dinamikusabb gyarapodás jellemzi a magasabb kategóriájú, és különösen a wellness-szállodák forgalmát. A KSH szerint tavaly a szállodák 50 százalékos kapacitás-kihasználtsággal működtek. A gyógyszállodák (64%), az öt- (68%) és a négycsillagos házak (57%) a legsikeresebbek.
Páratlanul sikeres hónap volt a november és a december: valamennyi kiemelt vendégforgalmi mutató dinamikusan (4-14%-os) emelkedett. Decemberben az előző évinél 14 százalékkal több külföldi vendég, 8 százalékkal több éjszakát töltött a szálláshelyeken. A belföldi turizmus terén a nominális adatokat nézve is rekord született: a belföldi éjszakák száma először lépte át a 9,8 milliós határt. A belföldi vendégéjszakák száma 239 ezer híján beérte a külföldi forgalom teljesítményét, míg a hazai vendégek száma több mint félmillióval felülmúlta a határon túlról érkező vendégek számát. A hazai turistáknak idén is a Balaton volt a legnépszerűbb magyarországi cél. Budapest és a Balaton együttes részesedése 74 százalékos.
Az év elején csökkenést, majd novemberben már 21 százalékos növekedést mutató brit piacon a vendégéjszakák száma 24 százalékkal nőtt decemberben. A novemberben pozitívumot mutató német vendégéjszakák száma 2007 decemberében ugyan kismértékben, 1,8%-kal csökkent, a vendégek száma azonban erről a küldőpiacunkról is nőtt. Az MT Zrt. magyarázata szerint mindkét piacunkon az új légijáratok nyitása és az erőteljes marketingtevékenység keltette fel az érdeklődést Magyarország iránt. Németországban a Ryanair brémai járatindítását a nagyvárosokban folytatott koncentrált Budapest Winter Invasion kampány, a sajtóban megjelent hirdetések és a study tourok nyomán született számos cikk támogatta. Nagy-Britannia és Magyarország között a négy új légikikötő (Glasgow, Bristol, Liverpool és East-Midlands) bekapcsolásával, továbbá a Malév és a Wizzair kapacitásbővülésével az átlagos napi légikapacitás csaknem 40%-kal emelkedett.
2007-ben közel 30 milliárd forintnyi üdülési csekket értékesített a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány, csaknem 3,5 milliárddal többet, mint a megelőző évben. Mindezzel 1,7 millió személy pihenéséhez, üdüléséhez, rekreációjához járultak hozzá.