Akik az idei nyáron utolsó pillanatban döntöttek Nyíregyházi nyaralásukat illetően nem minden esetben találtak már szállást Nyíregyházán és Sóstógyógyfürdőn. A hivatalos KSH által kiadott statisztikai adatok még nem állnak rendelkezésre, de a Polgármesteri Hivatal adóosztályának nyilvántartása szerint 2012. augusztus 31-ig a bevallott adóköteles vendégéjszakák száma 13%-kal meghaladja az előző évi időarányos értéket. A befolyt idegenforgalmi adóbevétel 17,7 %-kal nőtt az itt megszállt turistáknak köszönhetően. A kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek 72 %-át a belföldiek, 28 %-át a külföldiek adják, akik elsősorban Romániából, Ukrajnából, Németországból, Szlovákiából és Lengyelországból érkeznek hozzánk.
Az eredmények eléréséhez hozzájárult egy összehangolt marketingterv megvalósítása, melynek kapcsán Kassától Veszprémig, Miskolcon, Budapesten át Ungvárig megjelent Nyíregyháza az utazás kiállításokon és vásárokon - tájékoztatta a sajtó munkatársait Mogyorós Judit, a Nyírség Turizmusáért Egyesület elnöke.
Hatékonynak bizonyult az intenzív TV és óriásplakát kampány. A TDM és az Észak-alföldi RMI meghívására belföldi és külföldi újságírók, média képviselők és touroperátorok érkeztek a térségbe, Csehországból, Lengyelországból, Romániából vagy az első londoni repülő járat leszállása kapcsán Angliából. Az egyik legsikeresebb a lengyel testvérvárosukba Rzeszowba szervezett study tour volt, hiszen ennek kapcsán 19 lengyel médiaképviselő és touroperátor tekintette meg személyesen Nyíregyháza kínálatát.
Kitelepültünk nagy tömegeket vonzó rendezvényekre és eredményesen működött Sóstógyógyfürdőn a Tourinform iroda is. Az információs pontot összesen 1592 vendég kereste fel, akiknek túlnyomó része belföldi vendég volt, őket követik a lengyel, a szlovák, az angol és egyéb nemzetiségű látogatók. Számos kiadvány megújult a szezonra, pl. A Nyíregyháza A-Z-ig, illetve elkészült a Varázslatos Nyírség kiadvány a magyar mellett angol, lengyel, szlovák, román és ukrán nyelven. A vendégtájékoztatás javítása érdekében touch-info pultot és kültéri turisztikai információs terminált helyeztünk ki a belvárosba és Sóstógyógyfürdőre –nyilatkozta Furkóné Szabó Marianna, Furkóné Szabó Marianna, a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője ügyvezető, Nyíregyházi TDM manager.
Dr. Kovács Ferenc kiemelte, hogy az összehangolt marketing munka gyümölcse a vendégéjszakák számának növekedése mellett, elismerésekben is megnyilvánult. „Az év TDM szervezete” elismerést az országban első alkalommal a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. nyerte el, amivel a szervezet egymillió Ft díjazásban részesült. Jövőre pedig a HUNGEXPO döntése alapján a „Budapesti Utazás 2013 Kiállítás” belföldi díszvendége Nyíregyháza lesz.