Sikeres szezont zárt Nyíregyháza

Dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza MJV polgármestere sajtótájékoztatón értékelte az idei turisztikai szezon eredményeit. Elmondta, hogy igen eredményes volt a szezon, hiszen Nyíregyháza egyre vonzóbb turisztikai célpont mind a belföldi, mind a külföldi turisták körében.

Akik az idei nyáron utolsó pillanatban döntöttek Nyíregyházi nyaralásukat illetően nem minden esetben találtak már szállást Nyíregyházán és Sóstógyógyfürdőn. A hivatalos KSH által kiadott statisztikai adatok még nem állnak rendelkezésre, de a Polgármesteri Hivatal adóosztályának nyilvántartása szerint 2012. augusztus 31-ig a bevallott adóköteles vendégéjszakák száma 13%-kal meghaladja az előző évi időarányos értéket. A befolyt idegenforgalmi adóbevétel 17,7 %-kal nőtt az itt megszállt turistáknak köszönhetően. A kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek 72 %-át a belföldiek, 28 %-át a külföldiek adják, akik elsősorban Romániából, Ukrajnából, Németországból, Szlovákiából és Lengyelországból érkeznek hozzánk.

Az eredmények eléréséhez hozzájárult egy összehangolt marketingterv megvalósítása, melynek kapcsán Kassától Veszprémig, Miskolcon, Budapesten át Ungvárig megjelent Nyíregyháza az utazás kiállításokon és vásárokon - tájékoztatta a sajtó munkatársait Mogyorós Judit, a Nyírség Turizmusáért Egyesület elnöke.

Hatékonynak bizonyult az intenzív TV és óriásplakát kampány. A TDM és az Észak-alföldi RMI meghívására belföldi és külföldi újságírók, média képviselők és touroperátorok érkeztek a térségbe, Csehországból, Lengyelországból, Romániából vagy az első londoni repülő járat leszállása kapcsán Angliából. Az egyik legsikeresebb a lengyel testvérvárosukba Rzeszowba szervezett study tour volt, hiszen ennek kapcsán 19 lengyel médiaképviselő és touroperátor tekintette meg személyesen Nyíregyháza kínálatát.

Kitelepültünk nagy tömegeket vonzó rendezvényekre és eredményesen működött Sóstógyógyfürdőn a Tourinform iroda is. Az információs pontot összesen 1592 vendég kereste fel, akiknek túlnyomó része belföldi vendég volt, őket követik a lengyel, a szlovák, az angol és egyéb nemzetiségű látogatók. Számos kiadvány megújult a szezonra, pl. A Nyíregyháza A-Z-ig, illetve elkészült a Varázslatos Nyírség kiadvány a magyar mellett angol, lengyel, szlovák, román és ukrán nyelven. A vendégtájékoztatás javítása érdekében touch-info pultot és kültéri turisztikai információs terminált helyeztünk ki a belvárosba és Sóstógyógyfürdőre –nyilatkozta Furkóné Szabó Marianna, Furkóné Szabó Marianna, a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője ügyvezető, Nyíregyházi TDM manager.

Dr. Kovács Ferenc kiemelte, hogy az összehangolt marketing munka gyümölcse a vendégéjszakák számának növekedése mellett, elismerésekben is megnyilvánult. „Az év TDM szervezete” elismerést az országban első alkalommal a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. nyerte el, amivel a szervezet egymillió Ft díjazásban részesült. Jövőre pedig a HUNGEXPO döntése alapján a „Budapesti Utazás 2013 Kiállítás” belföldi díszvendége Nyíregyháza lesz.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.