Stockholm „Bellevue” elnevezésű belvárosi parkjában, egy régi svéd udvarházban és annak kertjében fogadták a vendégeket. A Svédországban nagyon népszerű magyar "Chapel Hill" pezsgővel köszöntötték az érkezőket, ízelítő falatként pedig a lengyel kabanossi és a magyar Pick szalámi vitte a prímet. A szabad ég alatt elhelyezett bárasztaloknál tartották a rendezvényt bevezető workshopot is, majd a kertben felállított grill-büféből szolgálták fel a vacsorát, cseh sör és magyar borok kíséretében. A jó hangulatról a kertben felállított színpadon játszó jazz duó, valamint az énekesnő-műsorvezető gondoskodott.
A nemzeti képviseletek mellett mind a négy országból 5-5 szolgáltató vett részt. A magyar megjelenést – amelynek fókuszában az egészségturizmus és a konferenciaturizmus állt – Hévíz város (Papp Gábor polgármester és Kepli József alpolgármester), a Danubius szállodák (Nagy Anikó), az Aquincum szálloda (Bita András), a Contact Travel (Kollár Cecília), valamint a Continental Travel (André Veronika) biztosította.
A Magyar Turizmus Zrt.-t Székely György észak-európai képviseletvezető és Max Hinnerud stockholmi munkatárs képviselte. A vacsorát záró kávéhoz a négy országot reprezentáló italokat – magyar részről Unicum-ot – kóstolhattak a vendégek. A rendezvény végén valamennyi szervező ország nyereményt sorsolt ki: a Danubius Zrt. 2-2 éjszaka budapesti és hévízi gyógyszálló tartózkodást ajánlott fel a szerencsés nyertesnek.
A jó hangulatú – szép, napos időben megtartott – rendezvényen száznál több meghívott és a 4 vendéglátó országból mintegy 30 fős szakmai csapat vett részt. A rendezvényt megtisztelték részvételükkel a V4-es országok nagykövetei, illetve más diplomatái is.
A svéd beutazóforgalom rekordot ért el a KSH előzetes adatai szerint 2012-ben hazánk kereskedelmi szálláshelyein, 242 ezer regisztrált vendégéjszakával és rendkívül dinamikusan, 25%-kal növekedett 2011-hez képest. A növekedés idén is folytatódik: április végéig a legnagyobb észak-európai piacunkról érkező vendégek 65 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazánkban, ami 30%-kal több mint a tavalyi év azonos időszakában.
Forrás: Turizmus Online