A Német Turisztikai Hivatal (DZT) 2013-ban ismét egy közösségi médiariporttal és multimédiás megjelenésekkel számolt be online a vásár történéseiről. Az érdeklődők képeket, videókat és audio-podcastokat láthattak és hallhattak, illetve megtalálhatták a rendezvény háttéranyagait is, amelyeket a Storify platform tartalmaz. A Twitter idén szintén központi kommunikációs eszköz volt: a GTM előtt, közben és után összesen kereken 300 tweet lett közzétéve az #gtm13 hashtag alatt. A stuttgarti Porsche-múzeumban 2013. május 6-án megrendezett sajtókonferencia élő közvetítésben volt látható az interneten a www.j.mp/gtm2013press linken. A www.germany.travel/gtmlive oldalon ezidáig több mint 920 felhasználó klikkelt rá az élő beszámolóra, és ezzel kereken kétezer „page impressions”-t, azaz teljes oldalletöltést generáltak.
Professzionális szervezés
Idén a DZT a GTM 2013 vásárt a Stuttgart-Marketing GmbH-val és a Regio Stuttgart Marketing- und Tourismus GmbH-val közösen rendezte meg. Az értékesítési rendezvény központi elemeként szereplő kétnapos workshop a stuttgarti vásár- és kongresszusi központban minden résztvevő számára nagy sikerrel zárult. A szolgáltatók külön dicsérettel illették a DZT-t a workshop és a két esti rendezvény professzionális szervezéséért – az esti összejövetelek tökéletes keretet szolgáltattak a kötetlen networkinghez. Ezen felül a szolgáltatók különösen pozitívan értékelték a nemzetközi vásárlók magas minőségét.
Elégedett GTM-kiállítók: növekszik a megkötött üzletek száma
Közvetlenül a GTM után a DZT villám-körkérdésének eredménye alapján a részvevők majd 98 százaléka elégedett, illetve nagyon elégedett volt az egész rendezvénnyel, és a GTM-et kifejezetten fontos és eredményes vásárnak tartja. A megkérdezettek 89 százaléka már máskor is részt vett a GTM-en. A résztvevők idén is különösen sok üzletet és szerződést kötöttek meg, ezen felül pedig számos új szakmai kapcsolattal gazdagodtak, illetve a meglévőeket megerősítették. Ennek a központi platformja a DZT által már harmadszor felkínált online networking tool volt: a GTM-et megelőzően ezzel az eszközzel több mint 12 ezer időpontot egyeztettek egymással a résztvevők, a szolgáltatók itt kapcsolatba is léphettek a nemzetközi látogatókkal.
Blogger@GTM
A résztvevők különösen pozitívan értékelték a BlogSpotokat és a BlogDatingeket a workshopok keretén belül: egy-egy workshopon kereken 30 résztvevő érdeklődött a DZT közösségi oldalakért felelős munkatársainál és a német utazási bloggerek kollektívájánál az utazási blogok trendjéről és kihívásairól. Majd minden résztvevő (99 százalék) már most tervezi, hogy részt vesz a következő, 2014. május 11–13. között Brémában megrendezett GTM-en.
Forrás: Turizmus Online