Wiszkidenszky András, a Superbrands Magyarország igazgatója sajtótájékoztató keretében adta át az oklevelet Dr. Róna Iván vezérigazgatónak és Szűcs Balázs marketing igazgatónak. Dr. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke a már évek óta tartó tudatos brandépítés sikerének könyvelte el, hogy a magyar lakosság körében egyre népszerűbb a belföldi utazás. A cím elnyerése ennek a koncepcionális stratégiának az elismerése. Dr. Róna Iván kiemelte, hogy a Superbrands cím visszaigazolást és hitet ad a szakmának. Hangsúlyozta: „Büszkék vagyunk arra, hogy a szakmaiság és partnerség jegyében az elmúlt évben több száz turisztikai szolgáltatót és stratégiai partnert tudtunk bevonni akcióinkba a hazai turizmus népszerűsítése érdekében.” Szűcs Balázs marketingigazgató rövid visszatekintés után a magyar turizmus márka koncepcionális felépítéséről beszélt.
A 2009-2011-ig szóló marketingstratégia célja, hogy az ország az „új Európa” egyik legvonzóbb úti céljává váljon, a belföldi turizmus aránya megközelítse a nyugat-európai 60 százalékos arányt, valamint a a turizmus fenntartható módon való fejlődése járuljon hozzá az itt élő és az országba érkezők életminőségének javulásához. Ennek érdekében belföldön továbbra is folytatják a sikeres témaéveket, amelynek számos programja azóta már beépült a hazai eseményturizmusba (Torkos csütörtök, Nyitott Pincék). Szintén marad a természetes vizeinkre, az eseményturizmusra és az egészségturizmusra való fókuszálás és a marketingkommunikáció terén a jövőben még inkább az élménycentrikus kommunikáció felé fordulnak.