A statisztikai törvényben meghatározott adatszolgáltatási kötelezettségének a 214 kijelölt (döntően négy- és ötcsillagos) szálloda közül 163 tett eleget határidőre; az ő adataikat összesítve azt állapította meg a KSH, hogy idén január és július között a szállodák az egy évvel azelőttinél egy százalékponttal alacsonyabb, átlagosan 57%-os szobakapacitás-kihasználtsággal működtek. A folyó áron számított bruttó szobaár-bevétel 13%-kal nőtt, jelentős részben a forint leértékelődése miatt. Január–júliusban az eltöltött vendégéjszakák száma megegyezett az előző évivel. A fővárosi szállodacsoportokat 3–6%-os csökkenés jellemezte. A Balaton partján levő négycsillagos egységek, az ország nyugati részén működő háromcsillagos szállodák és az ország keleti részén lévő szállodák a vendégéjszakák számának jelentős (6–10%-os) emelkedéséről számoltak be. Január–júliusban a budapesti öt- és négycsillagos szállodák szobakapacitás-kihasználtsága volt a legmagasabb (69, illetve 65%-os) a megfigyelt szállodacsoportok közül. A legalacsonyabb (41–46%-os) kihasználtsággal az ország keleti részén található négy- és ötcsillagos és a balatoni háromcsillagos szállodák működtek. Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára (Gross ARR) 16 800 forint volt a vizsgált időszakban. A budapesti ötcsillagos egységekben bruttó 35 400 forint volt egy kiadott szoba ára. A fővárosi négy- és a vidéken működő négy- és ötcsillagos szállodák átlagosan 12 200–17 200 forintos, az adatszolgáltató háromcsillagos egységek 8300–9700 forintos bruttó átlagárat érvényesítettek.
Szállodai mutatószámok: az első hét hónap nem rosszabb, mint tavaly
A Központi Statisztikai Hivatal ugyancsak tegnap tette közzé legfrissebb statisztikáját a szállodai mutatószámok alakulásáról a 2006. január–júliusi időszakra vonatkozóan.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.