SZÉP-kártya: a keretösszeg fele szállásra menjen!

- javasolja a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) szerkesztőségünknek eljuttatott közleményében.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének tagjai és az egyetemes magyar szálloda- és vendéglátóipar nagy érdeklődéssel figyeli a SZÉP-Kártya bevezetését illetve a felhasználásával kapcsolatos jogszabályok változásait, így az Országgyűlés Sport –és Turizmus Bizottságán 2011. október 12-én bemutatott NGM javaslatokat is.  Megértjük a szeptember közepén történt bejelentés üzenetét, nevezetesen, hogy a feltöltési limit 450.000 Ft-ra történt emelésével egyidejűen 150.000 Ft alszámla meleg étkeztetésre, 75.000 Ft alszámla pedig egészségmegőrző szolgáltatások igénybe vételére jogosítja a felhasználót. Utalnánk azonban arra, hogy ezzel a rendelkezéssel a SZÉP-Kártya eddigi, kizárólag kereskedelmi szálláshelyi igénybevételre jogosító felső, 300.000 Ft-os maximális keretértéke 225.000 Ft-ra, azaz sajnálatosan 25 %-kal csökken.

Ennél azonban a belföldi turizmus és a szálláshelyipar számára súlyosabb következményekkel járhat, ha a felhasználás szerkezete az új intézkedés következtében alapjaiban változik meg, s ezzel a SZÉP-Kártya bevezetésének eredeti kormányzati szándéka (is) sérül. A SZÉP-Kártya bevezetésének eddigi tapasztalatai szerint ugyanis a kártyafeltöltések rendre alatta maradnak a lehetséges felső határnak (ismereteink szerint a 75-100.000 Ft-os feltöltések a jellemzőek) és félő, hogy pont a szálláshely-szolgáltatásra, azaz a belföldi turizmus ösztönzésére, a SZÉP-Kártya bevezetésének egyik legfontosabb céljára marad a korábbiaknál lényegesen kevesebb forrás.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ezért javasolja, hogy a szeptember közepén bejelentett SZÉP-Kártya bővítésének szándéka úgy változzon meg, hogy  a jogalkotók elképzelése ne konkrét alszámla Ft-keretek megállapításával (azaz 225.000 Ft szálláshely-szolgáltatásra, 150.000 Ft meleg érkezésre, 75.000 Ft egészségmegőrzésre) valósuljon meg, hanem úgy, hogy a mindenkor kártyára feltöltött keretösszeg  fele (azaz 50 %-a) legyen fordítható szálláshelyszolgáltatásra, egyharmada (azaz 33,33%) a meleg étkeztetésre és egyhatoda (azaz 16,66%) pedig az egészségmegőrzésre.

Szövetségünk véleménye szerint csak ezzel a megoldással biztosítható maradéktalanul a jogalkotó azon szándéka, hogy a rekreáció mindhárom eleme bármilyen kártyafeltöltés esetén a fogyasztás szerkezetében megjelenjen.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége javaslatát október 13-án juttatta el a Nemzetgazdasági Minisztérium illetékeseinek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.