A tárca által a borász szakmai szervezetek tiltakozása közepette átalakított közösségi bormarketing rendszerének részeként működő bizottságban hét marketing-szakértő, illetve az Agrármarketing Centrum (AMC) automatikusan delegált igazgatója mellé öt borász került, köztük igazán nagy név a Tokaj-hegyaljai Szepsy István - írja az Agromonitor.
Fazekas a bizottságba Simon Péter az AMC jogász igazgatóját, Mészáros Péter, Geönczeöl Attila, Csathó Pál, Kampósné W. Grácia, Rigler Zsolt, Ács Dóra és Farkas Zoltán marketing szakemberet, valamint Szepsy István, Csutorás Ferenc, Marozsán Judit, Klément György Zoltán és Tálas László borászokat nevezte ki. A bor forgalomba-hozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló rendeletmódosítás november 22-étől lépett hatályba. A VM azzal magyarázta a jogszabály-módosítást, hogy az új keretek között felgyorsítja a közösségi bormarketing források hatékony felhasználását, és megerősíti a magyar bor piaci helyzetét.
A termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Az elmúlt időszakban azonban a borászati szakma megosztottsága és a szervezetek közötti megegyezés hiánya átgondolatlan döntésekhez és a közösségi bormarketing széthullásához vezetett – szól a VM közleménye. E megállapítás ellen a meghatározó borász szervezetek együtt tiltakoztak.
A rendeletmódosítás értelmében átalakul az AMC és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. A 13 fős testület munkájában részt vesz az AMC egy tagja is, aki a titkári teendőket látja el. Így az AMC nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal. Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni – közölte a VM. (forrás: Agromonitor)