Szerdán megnyitotta kapuit a világ legnagyobb utazási vására

Az idén 43. alkalommal tartanak seregszemlét a világ utazási szolgáltatói, turisztikai hivatalai, turizmussal foglalkozó szervezetei Berlinben, a március 11-15 között zajló ITB-n. A vásáron 11 ezer kiállító vesz részt mintegy 187 országból.

A szervezők bizakodók, hiszen a válság ellenére ugyanannyi a kiállító a 160 ezer négyzetméternyi kiállítótéren mint a tavalyi évben. 2008-ban közel 178 ezren látogattak el a rendezvényre, közülük 110 ezer résztvevő szakmabeli volt, 40 százalékuk külföldről érkezett. Az esemény sajtótájékoztatóján és az ünnepélyes megnyitón minden egyes előadó kiemelte, hogy az ITB törtenetében először és rendhagyó módon nem egy országot, hanem egy régiót választott partnerül az idei évben. Ez a németországi Ruhr-vidék, amely 2010-ben Isztambullal és Péccsel párhuzamosan ad otthont az Európa Kulturális Fővárosa rendezvénysorozatnak. A 25 éves EKF-program történetében is egyedülálló, hogy nem egy város, hanem egy régió nyerte el a címet. “A szén és az acél regiója” a RUHR.2010 projekttel és a kulturális turizmus segítségével változtatni szeretne beskatulyázott imázsán. A kulturális turizmus nagyobb figyelmet kap az idén az ITB-n, hiszen nemcsak a Ruhr-vidék lát kitörési lehetőséget a termékben. A sajtóanyag külön megemlíti hazánkat is, amely az úgynevezett Culture Lounge-ban (10.2 terem) ad részletes felvilágosítást a magyarországi kulturális lehetőségekről. Az ITB ideje alatt egyébkent lépten-nyomon találkozhat az ember Berlin metróállomásain a Magyar Turizmus Zrt. hazánkat népszerűsítő imázsplakátjaival. Az újdonságok között meg kell említeni, hogy az idei ITB-n, először állít ki a világ legifjabb állama, Koszovo, illetve Gabon, Malawi, Francia-Guyana, valamint számos hotellánc és tengerjáró társaság is először teszi tiszteletét, akárcsak az Eurostar es a Gulf Air légitársaságok, az USA pedig jóval nagyobb erőkkel vonult ki, mint tavaly. A rendezvénnyel párhuzamosan számos konferencia zajlik: idén először tart szakmai fejtágítást az amerikai PhoCusWright piackutató és tanacsadó cég. A téma a szociális média szerepe. A szakmai fórum középpontjában a blogolás áll, és stílusosan a világ összes bloggere online akár be is kapcsolódhat a beszélgetésbe. A tematikus előadássorozatok között szerepel a légiközlekedés és a felelősségteljes utaztatás is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.