A fórumot Molnár Anita regionális marketingigazgató nyitotta meg a 2012. évi szezon értékelésével, melyben rávilágított arra, hogy bár a Tisza-tó klasszikus vízparti desztináció, a nyári hónapok vendégforgalma mégis stagnált. Ugyanakkor, mint ökoturisztikai úti cél, egyre népszerűbb a régió a magyar utazóközönség körében: a KSH adatai szerint 2012. májusban 12,5%-kal, szeptemberben 17,9%-kal, októberben 10,6%-kal több vendégéjszaka realizálódott Magyarország második legnagyobb tavánál a kereskedelmi szálláshelyeken.
Az idénre tervezett 2,2%-os belföldi vendégéjszaka-szám növekedést nemcsak hagyományos promóciós eszközökkel, hanem rendhagyó marketingmegoldásokkal is segíti a Regionális Marketing Igazgatóság. Az Utazás kiállításon 4 új kiadvánnyal debütál a régió, újra indul a nyugat-dunántúli roadshow, és különleges nagyközönségi kommunikációt terveznek a HELLO hal gasztroshow-val. A régió sikeréhez nagymértékben hozzájárulnak a szolgáltatókkal közösen tervezett és közös finanszírozásban megvalósuló projektek. A régió meghatározó turisztikai attrakciójával, Tisza-tavi Ökocentrummal kiemelt országos marketingakciót szervez az RMI.