Több fejlesztés zajlott le Szocsiban az utóbbi néhány év alatt, mint az elmúlt 50 évben összesen - derül ki a Horwath HTL kutatásaiból. Szükség volt az elavult turisztikai és közlekedési infrastruktúra modernizálására, beleértve a felvonók és sípályák kiépítését, valamint egy globális színvonalú szállodaipar megteremtését a semmiből. Oroszországban Moszkván kívül Szocsiban található jelenleg a legtöbb újonnan épült szállodai szoba, és a globális hotelmárkák jelenléte is itt a legnagyobb. Szocsi Oroszország egyetlen városa, ahol új szállodai szobák ezrei érhetők el 20 perces sétatávolságon belül. A városnak két fő turisztikai szezonja van: a nyár és a tél.
A világon bármely üdülőhely megirigyel egy ilyen potenciált. Akik az elmúlt öt évben visszajártak Szocsiba, naprakészen nyomon követhették a fejlődés mértékét és összetettségét.
Fontos kiemelni azonban, hogy az új világszínvonalú sportlétesítmények, a modern infrastruktúra, az új szállodák és sípályák egyszerűen nem elegendőek a biztos sikerhez. A turisztikai siker megvalósításához szükséges kihívások a Szocsiban rejlő potenciálhoz hasonlóan óriásiak.
A szállodákat és apartmanokat – melyek egy részét eladásra szánt ingatlannak építették – a fő sporthelyszínek, az ország egyetlen nyugati típusú vidámparkja, az olimpia utáni átépítésekkel a régió legnagyobb bevásárlóközpontja, az új kongresszusi központ, valamint a Forma 1-es pálya mellé tervezték. A Forma 1-es pálya októberi avatása egyben Oroszország első Forma 1-es világversenye is lesz.
Ha az olimpia utáni átalakulás sikerülne, az nem csupán a helyi gazdaságot lendítené fel, hanem büszkeség és pozitív energia forrásaként szolgálna az egész országnak, amelyre kétségkívül nagy szükség van a mai Oroszországban.
Mitől nőhetne Szocsi turizmusa?
Az elemzés szerint fontos szempont többek között, hogy se a szövetségi kormány, se a regionális kormányzat ne vonuljon ki a fejlesztések mögül az olimpia után a desztináció hosszú távú fejlődésének érdekében. Emellett még elérhetőbbé kell tenni az üdülővárost a turisták számára, amit a sűrű, charter- és menetrendszerinti járatok biztosíthatnak. Szintén sokat dobna Szocsi hírnevén egy hatékony városmarketing-stratégia, amit egy független TDM szervezet megalakulása is elősegíthetne.
Ha részletesebben olvasna Szocsi turizmusáról, megtekintheti a Horwath HTL kiadványát a letölthető fájlok között.
Forrás: Turizmus Online