Ne a politikusok, hanem az üzleti élet szereplői mondják meg, hogy mit is szeretnének a turizmus területén, fogalmazta a szombathelyi TDM partnerek számára szervezett fórumon Lazáry Viktor, a vasi megyeszékhely alpolgármestere. Arra buzdította az érintetteket, hogy aktívan vegyenek részt TDM szervezet munkájában, hiszen ezen keresztül lehetnek képesek érdekeiket érvényesíteni. A szerveződés által kidolgozott szakmai programokat támogatni fogják a döntéshozók.
Keringer Zsolt, a város informatikai irodájának vezetője azt mutatta be, hogy a turisták miképpen tudják használni a város honlapját, illetve milyen lehetőségeket kínálnak a TDM partnerek megjelenésére. A szakember két újdonságról is beszámolt. Az egyik a honlap mobil verziója, amely az alapvető turisztikai információkra épül. Míg a másik az egyedi portál létrehozásának a lehetősége volt, amikor a felhasználó a saját érdeklődésének megfelelően alakíthatja a honlapot.
Vas megye vasúti közlekedésben kiemelkedő szerepet tölt be a GYSEV Zrt. A cég képviseletében Némethné Gara Ildikó elmondta, hogy aktív szereplői kívánnak lenni a térség turizmusának. A vonalaik mentén fellelhető vonzerőleltárra, különösen a fürdőkre alapozva, maguk szerveznek programokat, de kedvezményes utazási lehetőségeket kínálnak a régió kiemelt programjaira. Készek arra is, hogy TDM tagokkal közös csomagajánlatokat is kidolgozzanak. A GYSEV tervei szerint idén Gyerkőcvonatot indít a gyöngyös falui a Holdfényliget Kalandparkba. A szombathelyi Márton napi vásárhoz kapcsolódva Szent Márton Libavonatot is indítanak majd novemberben.
Vörös-Borsody Csilla, Savaria Turizmus Nonprofit Kft. vezetője egy online aukció lehetőségéről tájékoztatta a fórum résztvevőit. Ebben Stájerország piacvezető napilapja, a Kleine Zeitung kínál az osztrák piacon készpénzfizetés nélküli reklámlehetőséget.
A fórum második fele interaktív műhelymunkával telt, melynek során a TDM partnerek fogalmazták meg véleményüket Szombathely és kistérsége turizmusfejlesztésével kapcsolatban. A szervezők ennek előkészítéseként egy kérdőívet küldtek ki a meghívottaknak. Ebben egyebek mellett arra keresték a választ, hogy a Savaria Karnevál mellett mivel reklámoznák még a várost, hogyan lehetne hatékonyabbá tenni az együttműködést a TDM partnerek között, miképpen tudnák megállítani a turisták számának a csökkenését. Több javaslat is érkezett arra kérdésre, hogy mi legyen Szombathely szlogenje. Ezek között szerepelt a „SzombatHELY, amit Neked is látnod kell!” jelmondat, csakúgy a „Szombathely, a múlt, a jelen és a jövő találkozása” szlogen. A résztvevők elhatározták, hogy a jövőben rendszeresen szerveznek majd hasonló vitafórumokat, ötletbörzéket annak érdekében, hogy minél hatékonyabb lehessen a város idegenforgalmának fejlesztése.