A cég egyébként nemrég jelentette be a videóposztolási lehetőséget az Instagramon, ahol szintén 15 másodpercben szabták meg a videók maximális hosszúságát.
A Facebook korábban még júliusi indulást tervezett, de június közepén őszre halasztották a debütálást. A közösségi oldal célja a lépéssel, hogy minél több pénzt szipkázzon el a tv-társaságoktól, amit például a Google a szponzorált, eredeti tartalmat gyártó Youtube-csatornákon megjelenő hirdetésekkel próbál elérni - írja az Advertising Age.
Az Egyesült Államokban a regisztrált felhasználók 61 százaléka használja napi szinten a Facebookot a cég jelentése szerint, ami azt jelenti, hogy akár 80-100 millió ember is facebookozhat a televíziós főműsoridő alatt.
A "reklámidőt" csak napidíj ellenében lehet megvásárolni, és csak kor és nem szerint lehet majd szűrni a célcsoportra. A Facebook ezzel a tévés reklámidők értékesítési modelljét utánozza, hogy a tévéhez szokott cégvezetőknek se legyen idegen a felület.
A felhasználók egy nap legfeljebb három reklámot fognak látni, a hirdetőknek pedig az elérni kívánt célcsoport nagyságától függően napi 1-2,4 millió dollárt kell majd fizetni a megjelenésért.
Forrás: Kreatív Online/Advertising Age