Elkészült az Operaház 2014/15-ös évadának kampánya, amelyre a Kreatív Magazin frissen megjelent számában, a Kutúramarketing Top 10 című összeállításában már utaltunk. Az Operaháztól a 2012-ben indult Ahol kinyílik a világ szlogenű kampányt válogattuk be az elmúlt évek szerintünk legjobb kulturmarketinges sztorijai közé: míg az első évben print hirdetésekkel népszerűsítették az intézményt és a következő évadot, addig tavaly már reklámfilmet is készítettek. Az idei imázskampány pedig már a harmadik, és egyben a sorozat befejező része - erről a februári végi forgatáson beszéltünk Turkovics Monikával, az Operaház marketing- és kommunikációs igazgatójával.
{youtube|id=camVVzjGheQ}
A három kampány felépítése
Az amerikai filmes plakátokat idéző, meghökkentő jeleneteket bemutató 2012- es plakátsorozatra kivitték a már világklasszis vagy éppen debütáló művészeket a hétköznapi, civil világba. A Bizet Carmen operájára épülő 2013-as folytatásban már egy elemelt, kicsit szürreális közegben - és egyben a jövőben, az Operaház idén nyíló kávézójában - jelentek meg az énekesek, táncosok és zenészek, az újban pedig az intézmény sztárjait visszaviszik a saját közegükbe, a budapesti Operaházba, "amelynek tereiben azonban életre kel általuk a világmindenség: maga a valóság, amely időnként meghökkent, időnként elröpít, időnként a feje tetejére állít mindent, és időnként az ember azt hiszi: ez nem vele történik."
A korábbi két megközelítéssel szemben ennél a szériánál már nem egy- és nem is sok különböző operát interpretáltak, hanem az opera és a balett világágnak olyan archetípusait választották, amelyek alkalmasak egyrészt a színpadon létező világ sokszínűségének és hangsúlyainak bemutatására, másrészt keresztmetszetet mutatnak a budapesti Opera színre vitt produkcióiból annak főbb szereplőin keresztül.
"Szűrreális a film főhőseinek kalandozása az Operában, de reális, hiszen az opera műfaja is ilyen hömpölygő és túláradó. Szűrreális, hiszen olyan filmes feldolgozásban idéződnek meg a darabok, személyek, melyeket színpadon így nem láthatunk. Reális, hiszen az Opera művészei játszák szerepüket és minden a házban, napjainkban történik. Ez a film bármelyik operamű parafrázisa is lehetne, de egy operarajongótól elvárható, hogy megfejtse a miérteket” - mondta el az új reklámfilmről Végh Endre.
A film férfi főhőse tehát lehet Faust, vagy a bolygó hollandi, a mindig feltűnő nő pedig Senta, vagy Margit (ezek például a Mefistofele és A bolygó hollandi szerepei, de a szereplőket és karaktereiket alább a keretesünkben is megtalálja - a Szerk.).
"Megpróbáltam nem operaként, hanem filmként tekinteni az operára. Arra gondoltam, olyan filmet kéne készíteni amilyenre az olyan »opera süketek és vakok« is felkapják a fejüket mint én. Innen gyorsan kikristályosodott a kép: egy trailert kell csinálni a különböző operákból, kiemelni ami érdekes és összefűzni egy laza történetté ami beszippantja a nézőt, végül is ez egy reklám, semmi több" - ezt Gács Tamás rendező mondta.
A filmhez Gulya Róbert írt zenét, amely szándékosan hasonlít a mozifilmek zenéihez, de ő a reklámfilmhez kapcsolódóan, illetve attól függetlenül készített olyan zeneszámokat és szignálokat, amellyekkel az Operában és az Erkel színházban is találkozhat majd a közönség.
A készítők névsora |
"Ahol kinyílik a világ 2012-15" koncepció Opera: ahol kinyílik a világ III. Alkotó stáb Szereplők Zene: |
Hamarosan megmutatjuk a kampány print kreatívjait, és megmutatjuk a werkfilmeket, werkfotókat, valamint írunk a forgatáson látottakról is.
Forrás: Kreatív Online