Szürreális, reális és szép az Opera új reklámja

A Magyar Állami Operaház délelőtt egy sajtóvetítésen mutatta be a következő évadhoz kapcsolódó kampányát. A tavalyihoz képest a print kreaítívokhoz idén is készült film, a kampányon gyakorlatilag változatlan csapat dolgozott.

Elkészült az Operaház 2014/15-ös évadának kampánya, amelyre a Kreatív Magazin frissen megjelent számában, a Kutúramarketing Top 10 című összeállításában már utaltunk. Az Operaháztól a 2012-ben indult Ahol kinyílik a világ szlogenű kampányt válogattuk be az elmúlt évek szerintünk legjobb kulturmarketinges sztorijai közé: míg az első évben print hirdetésekkel népszerűsítették az intézményt és a következő évadot, addig tavaly már reklámfilmet is készítettek. Az idei imázskampány pedig már a harmadik, és egyben a sorozat befejező része - erről a februári végi forgatáson beszéltünk Turkovics Monikával, az Operaház marketing- és kommunikációs igazgatójával.

{youtube|id=camVVzjGheQ}


A három kampány felépítése


Az amerikai filmes plakátokat idéző, meghökkentő jeleneteket bemutató 2012- es plakátsorozatra kivitték a már világklasszis vagy éppen debütáló művészeket a hétköznapi, civil világba. A Bizet Carmen operájára épülő 2013-as folytatásban már egy elemelt, kicsit szürreális közegben - és egyben a jövőben, az Operaház idén nyíló kávézójában - jelentek meg az énekesek, táncosok és zenészek, az újban pedig az intézmény sztárjait visszaviszik a saját közegükbe, a budapesti Operaházba, "amelynek tereiben azonban életre kel általuk a világmindenség: maga a valóság, amely időnként meghökkent, időnként elröpít, időnként a feje tetejére állít mindent, és időnként az ember azt hiszi: ez nem vele történik."

A korábbi két megközelítéssel szemben ennél a szériánál már nem egy- és nem is sok különböző operát interpretáltak, hanem az opera és a balett világágnak olyan archetípusait választották, amelyek alkalmasak egyrészt a színpadon létező világ sokszínűségének és hangsúlyainak bemutatására, másrészt keresztmetszetet mutatnak a budapesti Opera színre vitt produkcióiból annak főbb szereplőin keresztül.

"Szűrreális a film főhőseinek kalandozása az Operában, de reális, hiszen az opera műfaja is ilyen hömpölygő és túláradó. Szűrreális, hiszen olyan filmes feldolgozásban idéződnek meg a darabok, személyek, melyeket színpadon így nem láthatunk. Reális, hiszen az Opera művészei játszák szerepüket és minden a házban, napjainkban történik. Ez a film bármelyik operamű parafrázisa is lehetne, de egy operarajongótól elvárható, hogy megfejtse a miérteket” - mondta el az új reklámfilmről Végh Endre.

A film férfi főhőse tehát lehet Faust, vagy a bolygó hollandi, a mindig feltűnő nő pedig Senta, vagy Margit (ezek például a Mefistofele és A bolygó hollandi szerepei, de a szereplőket és karaktereiket alább a keretesünkben is megtalálja - a Szerk.).

"Megpróbáltam nem operaként, hanem filmként tekinteni az operára. Arra gondoltam, olyan filmet kéne készíteni amilyenre az olyan »opera süketek és vakok« is felkapják a fejüket mint én. Innen gyorsan kikristályosodott a kép: egy trailert kell csinálni a különböző operákból, kiemelni ami érdekes és összefűzni egy laza történetté ami beszippantja a nézőt, végül is ez egy reklám, semmi több" - ezt Gács Tamás rendező mondta.

A filmhez Gulya Róbert írt zenét, amely szándékosan hasonlít a mozifilmek zenéihez, de ő a reklámfilmhez kapcsolódóan, illetve attól függetlenül készített olyan zeneszámokat és szignálokat, amellyekkel az Operában és az Erkel színházban is találkozhat majd a közönség.

A készítők névsora

"Ahol kinyílik a világ 2012-15" koncepció
Fekete Zoltán, Gács Tamás, Kéri Attila, Ókovács Szilveszter, Turkovics Monika, Végh Endre

Opera: ahol kinyílik a világ III.
Executive Producer: Ókovács Szilveszter, Turkovics Monika
Line Producer: Keresztes Felicián

Alkotó stáb
Kreatívigazgató: Végh Endre
Art director: Fekete Zoltán
Rendező/fotós: Gács Tamás
Társrendező: Kostil Danila
Operatőr: Garai Gábor
Vágó: Mózes Gyula
Látványtervező: Pater Sparrow
Jelmez: Tóth Ali - Virág Anikó
Zeneszerző: Gulya Róbert
A táncbetét koreográfusa: Solymosi Tamás
Gyártásvezető: Keresztes Felicián
Felvételvezető: Rácz Richárd
Rendezőasszisztens: Kádár László
Smink: Tombor Sarolta
Haj: Friedman Péter
Speciális maszk: Pohárnok Iván
Makettkészítés: Urbányi Ferenc
Állatidomár: Körmöczi Bendegúz
Trükk és utómunka: Fehér Niki/Umbrella
Fotó utómunka: Jeli András
Werkfilm: Somogyi Márton, Brautigam Bertold, Tiszai András
Werk fotók: Csibi Szilvia, Fekete Zoltán, Herman Péter, Nagy Attila, Nagyillés Szilárd

Szereplők
Kováts Kolos operaénekes - II. Fülöp (Verdi: Don Carlos), Fastaff (Verdi: Falstaff)
Sáfár Orsolya operaénekes - Valois Erzsébet (Verdi: Don Carlos), Alice (Verdi: Falstaff)
Leblanc Gergely balettművész - a herceg (Csajkovszkij-van Dantzig-van Schayk: A hattyúk tava), Max (Weber: A bűvös vadász)
Cser Krisztián operaénekes - a bolygó hollandi (Wagner: A bolygó hollandi), Faust (Gounod: Faust)
Shoko Nakamura balerina - Senta (Wagner: A bolygó hollandi), a sellő (Wagner: A Rajna kincse), Margit (Gounod: Faust)
Apáti Bence balettművész - Anyegin (Csajkovszkij-Cranko: Anyegin), Mefisztó (Gounod: Faust)
Sümegi Eszter operaénekes - Tosca (Puccini: Tosca), Ulrika (Verdi: Az álarcosbál)
Halász Péter karmester
Babácsi Benjamin, Hegyesi Gergely, Körtvély Gergő, Márton Amanda, Sári Réka, Séra Mónika, Simon Bea, Szilvásy Júlia, a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara - az Opera együttese

Zene:
Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara - az Opera együttese
Budapesti Opera Kórus

Hamarosan megmutatjuk a kampány print kreatívjait, és megmutatjuk a werkfilmeket, werkfotókat, valamint írunk a forgatáson látottakról is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.